۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
درخواست تفحص مجلس درباره بیش بود ارزش کره و کالاهای اساسی
نماینده مردم شاهین شهر در مجلس اعلام کرد

درخواست تفحص مجلس درباره بیش بود ارزش کره و کالاهای اساسی

تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی با درخواست یک نماینده مجلس درباره بیش بود ارزش واردات کره حیوانی و کالاهای اساسی به جریان افتاد.

به گزارش بازار، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خواهان تحقیق و تفحص مجلس از بیش بود ارزش و گران نمایی ارزش واردات کره حیوانی و کالاهای اساسی شده است.

در نامه این نماینده به هیئت رئیسه مجلس، وی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های سوء استفاده از ارز ترجیحی، بیش بود ارزش کالاهایی است که ارز ترجیحی به آن‌ها تعلق می‌گیرد، خواهان بررسی علت تعلل گمرک در بررسی پرونده و عدم پاسخگویی به موقع، بررسی نقاط ضعف سامانه‌های گمرک که نتوانسته اند در زمان واردات این کالاها، جلوی بیش بود ارزش را بگیرند و همچنین شفاف شدن اینکه چگونه باید اطلاعات مرتبط با ارزش کالاها به ویژه کالاهای اساسی از منابع خارجی تامین شود، بر اساس ماده ۲۱۲ آیین نامه داخلی مجلس شده است.

حاجی دلیگانی همچنین خواهان بررسی عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت در پذیرش پیش فاکتور (پروفرما) در ثبت غلط سفارش، نحوه به کار گیری سامانه‌های ارزش گمرک برای بررسی و تعیین ارزش و نیز، بررسی عملکرد گمرک، بانک مرکزی، وزارت اطلاعات یا ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در بازنگری قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و بیش بود ارزش شده است.

درخواست تفحص مجلس درباره بیش بود ارزش کره و کالاهای اساسی

کد خبر: ۱۳۲٬۶۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha