۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹
برنامه‌ریزی حقیقی‌ها و حقوقی‌ها برای ریزش و جهش‌های صوری در بورس؛ فعلا نام شرکتی را نمی برم
رئیس کمیته تفحص از بورس به بازار خبر داد

برنامه‌ریزی حقیقی‌ها و حقوقی‌ها برای ریزش و جهش‌های صوری در بورس؛ فعلا نام شرکتی را نمی برم

سید ناصر موسوی لارگانی رئیس کمیته تفحص از بازار سرمایه در مجلس گفت: متاسفانه برخی از شرکت‌های حقوقی که دولتی بودند و برخی افراد حقیقی در ایجاد اختلال در بازار سرمایه نقش داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین سید ناصر موسوی لارگانی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به آخرین اخبار از تحقیق و تفحص از سازمان بورس بیان نداشت: تحقیق و تفحصی که در رابطه با بازار سرمایه در مجلس مورد پیگیری قرار دارد به دوران گذشته یعنی دولت قبل باز می‌گردد.

وی با بیان اینکه در جریان این تفحص و تفحص موضوع جهش‌های اواخر سال ۹۸ تا ریزش‌های مرداد ماه سال ۹۹ مورد بررسی قرار خواهد گرفت، گفت: بعد از مرداد ماه سال ۹۹ ما شاهد ریزش‌های جدیدی در بازار سرمایه بودیم که معلوم بود این‌ها به یک حالت شاید برنامه ریزی شده است چراکه حقیقی‌های دارای سهام و حقوقی‌ها یک مدتی با فروش‌های کلانی که داشتند باعث شدند که قیمت سهام کاهش شدیدی پیدا کند و وقتی که سهام ریزش پیدا می‌کرد خود این افراد می‌آمدند و در نقش خریدار، سهام را خریداری می‌کردند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: همچنین برخی حقیقی‌ها و حقوقی‌های بازار سرمایه در آن زمان و در مقطعی که باید سهام عرضه می‌کردند، سهام لازم را به موقع ارائه نمی‌کردند و زمانی هم که باید می‌آمدند و از ریزش‌ها جلوگیری می‌کردند این کار را انجام نمی‌دادند.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از بازار سرمایه، بیان داشت: متاسفانه برخی از شرکت‌های حقوقی که دولتی بودند و برخی افراد حقیقی، در این مسئله نقش داشتند و فعلاً از نام بردن این شرکت‌ها و اسامی آن‌ها معذوریم چرا که باید اطلاعاتمان تکمیل‌تر شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: متاسفانه برخی حقیقی و حقوقی در بازار سرمایه اخلال ایجاد کردند.

کد خبر: ۱۳۲٬۵۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • نانکلی IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      0 0
      آقا ب اینا اگه راست میگین برخوردشدید وبه مردم معرفی کنین خیلیا رو از زندگی ساقط کردن بخشش وتبانی ممنوع اشد مجازات لطفا