۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۲
تامین مالی اعتباری نقدینگی را کنترل می‌کند
نماینده مردم فارس در مجلس:

تامین مالی اعتباری نقدینگی را کنترل می‌کند

نماینده مردم فارس در مجلس گفت: پرداخت یارانه بر اساس اعتبار می‌تواند نقدینگی موجود در جامعه را کنترل کند و اعتبار موجود را به سمت هدف مورد نظر برساند.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، علیرضا پاک فطرت، درباره تخصیص یارانه در قالب اعتبار، اظهار کرد: یکی از نکات مثبت و مهم کارت‌های اعتباری این است که نقدینگی موجود جامعه را مدیریت می‌کند، زیرا امروزه هر اقدامی باعث افزایش نقدینگی در اقتصاد کشور شود، مضر است.

وی ادامه داد: کارت‌های اعتباری بر اساس اعتبار می‌تواند این نقدینگی جامعه را کنترل کند و اعتبار موجود را به سمت هدف مورد نظر برساند از این رو این سیاست برای کوتاه مدت عالی است.

نماینده مردم فارس در مجلس گفت: به نظر بنده تخصیص کارت‌های اعتباری به مردم بر اساس اعتبار یک اقدام خوب و شایسته است، اما نکته‌ای که وجود دارد این است که باید تمام راه‌های دور زدن قانون کارت‌های اعتباری بسته شود تا شاهد دور زدن قانون در این امر نباشیم.

پاک فطرت با اشاره به راه‌های دور زدن قانون، تصریح کرد: مثلاً افرادی که این تسهیلات را دریافت می‌کنند، می‌توانند با قراردادهای صوری از این کارت‌ها در جای دیگر استفاده کنند یعنی به نوعی کارت را بفروشند و پول نقد دریافت کنند که باید این موضوع حل شود.

وی افزود: بانک‌هایی که این نوع تسهیلات را به مردم ارائه می‌کنند باید با شرکت‌های تولید لوازم خانگی یا کالاهای دیگر قراردادهایی امضا کنند تا مردم نیازهای خودشان را از این شرکت‌ها و کارخانجات برطرف کنند و همچنین این اقدام باعث شود اعتبار مورد نظر به سمت تولید سرازیر شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروزه کشور نیازمند جهش تولید در حوزه اقتصاد است یعنی از این مواردی که می‌تواند به جهش تولید کمک کند سرازیر شدن نقدینگی و اعتبارات موجود جامعه به سمت تولید است که تا حدودی با کمک کارت‌های اعتباری این امر محقق می‌شود، ولی باید بحث ابتدایی کارت‌های اعتباری به درستی تعبیه شود تا شاهد اتفاقات مثبت باشیم.

کد خبر: ۱۳۲٬۳۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha