۲۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰
توزیع ۶۵۰۰ جعبه تخم نوغان در گلستان/ پیش‌بینی تولید ۲۲۰ تن پیله تر
معاون جهادکشاورزی گلستان خبر داد:

توزیع ۶۵۰۰ جعبه تخم نوغان در گلستان/ پیش‌بینی تولید ۲۲۰ تن پیله تر

گرگان- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان از آغاز فصل نوغانداری در استان خبر داد و گفت: امسال ۶ هزار و ۵۰۰ جعبه تخم نوغان توزیع می‌شود.

عبدالغفار تخله در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با توجه به آب‌ و هوای این استان و برنامه‌ ریزی صورت گرفته با مرکز توسعه نوغانداری، از روز شنبه آینده (۲۳ فروردین) توزیع تخم نوغان در استان آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه توزیع تخم نوغان در استان مثل سنوات گذشته از شهرستان مینودشت آغاز می‌شود، افزود: امسال ۶ هزار و ۵۰۰ جعبه تخم نوغان در استان توزیع می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان ادامه داد: امسال هر جعبه یارانه‌دار تخم نوغان به مبلغ ۷۵ هزار ریال توزیع می‌شود.

وی با این توضیح که در صورت درخواست نوغانداران، جهاد کشاورزی آمادگی توزیع جعبه تفریخ‌ شده تخم‌ نوغان را دارد، تصریح کرد: این امر به درصد بیشتر تفریخ و در نتیجه تولید بیشتر پیله‌تر کمک خواهد کرد.

تخله یادآور شد: سال گذشته هم ۶ هزار و ۵۰۰ جعبه تخم نوغان در استان توزیع شد و پیش‌بینی می‌کنیم امسال هم همین میزان توزیع و بیش از ۲۲۰ تن پیله تر تولید شود.

کد خبر: ۱۳٬۲۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha