۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶
هزاران فرصت شغلی با احداث گلخانه های جدید در سیستان و بلوچستان ایجاد می شود
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

هزاران فرصت شغلی با احداث گلخانه های جدید در سیستان و بلوچستان ایجاد می شود

زاهدان - محمودی، کارشناس بخش بخش کشاورزی گفت: بسترهای لازم برای احداث گلخانه های متعدد در استان سیستان و بلوچستان فراهم است که این گلخانه ها می توانند هزاران فرصت شغلی جدید ایجاد کنند.

محمد رضا محمودی در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت فراوان محصولات گلخانه‌ای در سیستان و بلوچستان به ویژه شهرستان های جنوبی استان نیاز است تا بستر لازم برای صادرات محصولات گلخانه ای فراهم شود.

وی گفت: هم اکنون محصولاتی نظیر گوجه، خیار، دلمه و فلفل دلمه ای در گلخانه های موجود جنوب استان تولید می شود که می توان با صادر کردن آنها زمینه را برای توسعه محصولات گلخانه‌ای فراهم کرد.

این کارشناس بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: به عنوان مثال وجود٩١ هکتار فضای گلخانه‌ای در شهرستان های سراوان و گلشن با توان تولیدبیش از ١٨ هزار تن انواع محصولات گلخانه‌ای یکی از ظرفیتهای خوب منطقه است.

وی با اشاره به اینکه کشت و کار گلخانه‌ای در سراوان برای بیش از یک هزار و ۶٠٠ نفر فرصت شغلی فراهم کرده است، افزود: با احداث گلخانه های جدید زمینه برای اشتغال هزاران نفر فراهم می شود و برای تحقق این مهم نیاز به تسهیل فرآیند مجوزها و حضور سرمایه گذاران داریم.

کد خبر: ۱۳۲٬۲۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha