توسعه خدمات بخش خصوصی مهمترین ماموریت سازمان فناوری اطلاعات
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران مطرح کرد

توسعه خدمات بخش خصوصی مهمترین ماموریت سازمان فناوری اطلاعات

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: بسترسازی توسعه خدمات از طریق بخش خصوصی جزو مهمترین ماموریت ها است و باید اپراتوری راه اندازی شود که خدمات را ارائه کند.

به گزارش بازار، محمد خوانساری رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در نشست خبری افزود: اهداف سند طرح کلان و شبکه ملی اطلاعات شهریور سال گذشته به تصویب مرکز ملی فضای مجازی و همچنین شورای عالی فضای مجازی رسیده است که ما باید خدمات خود را با مشارکت هر چه بیشتر بخش خصوصی توسعه دهیم.

وی گفت: خدمات دولت به مردم باید در درگاه ملی خدمات دولت، انسجام بیشتری پیدا کند تا مردم با یک بار ورود بتواند خدمات را دریافت کند.

وی در خصوص اقدامات سازمان فناروی اطلاعات برای تحقق دولت الکترونیک، افزود: خدمات دولت الکترونیک در سال های اخیر به صورت دوره ای ارزیابی می شود و آخرین ارزیابی در پاییز امسال حاکی از این است که ۱۶۰ دستگاه ارزیابی شده فقط ۴۰ درصد وظایف شان در بحث دولت الکترونیک را انجام داده اند که مجموعه خدمات ارزیابی شده هم حدود ۶ هزار خدمت بوده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ادامه داد: مردم برای دریافت خدمت باید از یک پنجره واحد استفاده کنند تا از مراجعه چند باره به دستگاه های مختلف جلوگیری و در همین ارتباط باید مرکز تماس خدمات دولت الکترونیک راه اندازی شود.

خوانساری افزود: باید خدمات به صورت ابر دولت الکترونیک ارائه شود و ما امروز در شاخصه های بین المللی با وجود زحماتی که دستگاه ها کشیده اند وضع مناسبی نداریم و رتبه ما در خصوص شاخص توسعه دولت الکترونیک (EGDI) در سال ۲۰۲۰ از میان ۱۹۳ کشور ۸۹ است.

وی ادامه داد: ما از ۶ هزار خدمت ارائه شده به مردم فقط ۵ درصد خدمات پرکاربرد داریم و ۱۲۰ خدمت هم الویت بالایی دارد و باید در پنجره واحدی این خدمات ارائه شود.

کد خبر: ۱۳۲٬۱۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha