۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۴
پروژه بزرگ مدیران EOS برای به روز کردن این بلاکچین| تغییرات عمده با «فراکتالی»
بازار گزارش می‌دهد؛

پروژه بزرگ مدیران EOS برای به روز کردن این بلاکچین| تغییرات عمده با «فراکتالی»

مدیران بلاکچین EOS از راه اندازی پروژه ای جدید به نام فراکتالی خبر دادند که قرار است با تلفیق تمام پروژه های قبلی این بلاکچین، اقدام به ایجاد تغییرات عمده در EOS کند.

به گزارش بازار، «دانیل لاریمر» از شرکت بلاکچین EOS طی سخنانی اعلام کرد که تیم «فراکتالی» شروع به احیای چشم انداز اصلی EOS که پیشتر در سال ۲۰۱۷ ارائه شده بود کرده است.

بر اساس این بیانیه، فراکتالی قرار است یک تبادل غیرمتمرکز، یک پلت فرم رسانه اجتماعی و قابلیت های قرارداد هوشمند با عملکرد بالا را در شبکه EOS با یکدیگر ادغام کند که همه اینها بر اساس یک مدل حکمرانی غیرمتمرکز عمل خواهند کرد.

در اصل، فراکتالی بیشتر از پروژه‌های قبلی دانیل لاریمر، یعنی بلاک چین Steem و Bitshares الهام گرفته است. به گفته لاریمر، فراکتالی چشم انداز خود را ر قالب طرحی جامع با عنوان "حیوانات برابرتر - هنر ظریف دموکراسی واقعی" ارائه کرده است.

اما همانطور که در بالا ذکر شد، فراکتالی یک پروژه بسته جدید نبوده و در حقیقت پروژه ای است که بر اساس موفقیت های قبلی دنیل لاریمر ساخته شده است. این پروژه ها شامل Steem، Eden و Bitshares هستند که همه آنها طی هفت سال گذشته بارها مورد آزمایش قرار گرفته اند.

Steem یک مفهوم جدید در فضای رسانه های اجتماعی و اولین پلتفرمی بود که بر روی بلاک چین ساخته شد. علاوه بر این، با دادن پاداش به کاربران برای پست‌هایشان، انگیزه‌ای برای کاربران ایجاد می‌کند. طراحی بصری آن استفاده از این پروژه را تقریباً برای همه آسان کرده است. فراکتالی با آموختن درس های ارزشمندی از Eden در مورد سوء استفاده از کاربر، آماده است تا وبلاگ نویسی انگیزشی را به EOS بیاورد.

Eden نیز یک پلتفرم آزمایشی برای فرآیند حکمرانی فراکتالی بود. به گفته دانیل لاریمر، این پروژه در EOS به موفقیت بزرگی دست یافته و شرکت کنندگان رضایت خود را از آن اعلام کردند. به عنوان بخشی از اجرای آزمایشی، EOS میزبان Violet.garden بود تا اثربخشی وبلاگ نویسی با انگیزه را مورد آزمایش قرار دهد.

این حرکت به کاربران امکان داد تا مکانیزم پاداش را بر اساس درآمد پایه جهانی پیاده سازی کنند. EOS همچنین قابلیت های دفاعی پلتفرم وبلاگ نویسی را در برابر حمله Sybil آزمایش کرد. پس از تجربه موفق Violet.garden، فراکتالی بنیانگذار این پلتفرم یعنی جان ویلیامسون را استخدام کرد.

Bitshares قدیمی ترین پروژه از مجموع سه پروژه بزرگی است که فراکتالی تجربیات خود را از آن وام گرفته است. این پلتفرم که در سال ۲۰۱۴ تأسیس شده و در حقیقت، اولین پلتفرم DeFi محسوب شده و همزمان از ایجاد، توزیع و تجارت توکن ها به شیوه ای کاربرپسند پشتیبانی می کند. علاوه بر این، کاربران برای استفاده از پلتفرم نیازی به مهارت های کدنویسی قرارداد هوشمند ندارند. فراکتالی اکنون قصد دارد تجربه Bitshares را با آوردن یک پلتفرم مشابه به شبکه EOS تکرار کند.

نگهداری از چنگال مندل
پس از بازگشت دنیل لاریمر به EOS در این ماه، جامعه نگهداری از چنگال مندل را در اولویت قرار داد. مندل قرار است جانشین EOSIO باشد و فراکتالی با تامین مالی بنیاد شبکه EOS نقش فعالی در حفظ وبه روز رسانی آن ایفا خواهد کرد.

با این حساب، به نظر می رسد مدیران EOS فرآیندی بزرگ را برای بازسازی و به روزآوری این بلاکچین محبوب طراحی و تعریف کرده اند که به احتمال زیاد، در آینده نه چدان دور، این تغییرات منجر به افزایش ارزش و قیمت این ارز دیجیتال در بازار خواهد شد.

کد خبر: ۱۳۲٬۱۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha