۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷
راهنمای تشخیص پارچه با کیفیت گردباف در شرکت تولیدی صنعتی ریحان تکس

راهنمای تشخیص پارچه با کیفیت گردباف در شرکت تولیدی صنعتی ریحان تکس

امروزه با توجه به رونق صنعت خرید و فروش پارچه و توسعه شرکت‌های تولید پارچه داخلی، انواع محصولات و پارچه‌ها با جنس و طرح‌های مختلف برای استفادۀ کاربران و خریداران عمده فراهم شده است.

به گزارش بازار، امروزه با توجه به رونق صنعت خرید و فروش پارچه و توسعۀ شرکت‌های تولید پارچه داخلی، انواع محصولات و پارچه‌ها با جنس و طرح‌های مختلف برای استفادۀ کاربران و خریداران عمده فراهم شده است. شرکت صنعتی تولیدی ریحان تکس توانسته است انواعی از پارچه‌های گردباف را با ویژگی‌ها و طرح‌های مختلفی تولید کرده و در اختیار مشتریان خود قرار دهد. امروزه پارچه‌های گردبافی در بازار وجود دارند که بسیاری از آنها ممکن است وارداتی و برخی از آنها ممکن است محصولات داخلی باشند، به همین دلیل لازم است هنگام خرید پارچه‌های گردباف بتوانید بهترین جنس و نوع آن‌ها را تشخیص دهید تا برای استفاده از آن دچار مشکل نشوید. این مطلب سعی بر آن دارد راهنمای جامع و کاملی دربارۀ تشخیص پارچه‌های گردباف اصل و با کیفیت و همچنین توضیحاتی دربارۀ پارچه‌های گردبافی که توسط شرکت تولیدی صنعتی ریحان تکس تولید می‌شود ارائه دهد.

پارچه گردباف چیست و انواع آن کدام است؟

در واقع بسیاری از مردم هنگام خرید پارچه با انواع پارچه گردباف رو به رو خواهند شد. زیرا پارچه گردباف موجود در بازار، انواع پارچه‌های مختلف با طرح و جنس متفاوت را پوشش می‌دهد. به عنوان مثال، پارچه‌های ویسکوز، ویسکوز پلی استر، فلامنت، کرپ، کرپ چاپی، لمه، لمه چاپی و غیره انواع پارچه های گردباف هستند که الیاف آنها با توجه به شرکت سازنده می‌تواند جزء الیاف مصنوعی یا الیاف طبیعی باشد. با توجه به اینکه شرکت تولیدی صنعتی ریحان تکس سعی می‌کند زمینۀ خرید و فروش عمده را برای بازاریان و افرادی که در حرفۀ فروش‌ پارچه عمده فعالیت دارند فراهم کند؛ بسیاری از متقاضیانی که قصد خرید پارچه گردباف با کیفیت را دارند، می‌توانند با مجموعه ریحان تکس به صورت عمده و غیر عمده همکاری داشته باشند. به دلیل اینکه در کشور ایران از انواع پارچه های گردباف به عنوان مثال از پارچه کرپ، استفادۀ بسیار زیادی می‌شود؛ می‌توان گفت که پارچه گردباف یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین پارچه‌های تولیدی در کشور ایران است. مجموعه پارچه ریحان تکس از بهترین دستگاه‌ها و تجهیزات و متریال اولیه برای تولید پارچه‌های گردباف استفاده می‌کند تا مصرف‌کنندگان به مرور شاهد پوسیدگی یا از بین رفتن رنگ پارچه نباشند. کیفیت پارچه گردبافی که توسط شرکت تولیدی صنعتی ریحان تکس تولید می‌شود، بسیار بالاست و همین موضوع سبب شده است که این پارچه متقاضیان بسیار زیادی داشته باشد.

روش تشخیص پارچه گردباف از سایر پارچه‌ ها

از آنجایی که بسیاری از افراد هنگام خرید پارچه تمایل دارند زیر و روی پارچه را لمس کنند و از جنس و کیفیت آن مطلع شوند، به همین دلیل روش تشخیص پارچه گردباف از سایر پارچه‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد. اما معمولاً پارچه‌های گردباف به گونه‌ای هستند که تنها با لمس دو روی پارچه نمی‌توان جنس و نوع پارچه گردباف مورد نظر را تشخیص داد. در واقع هر یک از پارچه‌های گردباف به وسیلۀ ماشین‌های خاصی طراحی و تولید می‌شود. معمولاً سه نوع ماشین تولید دستگاه پارچه گردباف وجود دارد که باعث تنوع در انواع پارچه‌ها می‌شود. به همین دلیل برای تشخیص پارچه گردباف باید از راه‌های بهتری استفاده کنیم.

راهنمای تشخیص پارچه با کیفیت گردباف در شرکت تولیدی صنعتی ریحان تکس

۱ - تشخیص پارچه گردباف یک رو

یکی از انواع پارچه‌های گردباف که معمولاً روش ساخت آن آسان‌تر و همچنین دستگاه تولید این نوع پارچه‌ها در صنعت ساده‌تر از انواع دیگر است، پارچه‌های گردباف یک رو هستند. بهترین راه تشخیص پارچه‌های گردباف یک رو این است که دو سمت پارچه مثل هم نیستند و طرح آنها با یکدیگر تفاوت دارد. در اینجا منظور از طرح، نوع بافت دستگاه تولید پارچه گردباف است.

در این نوع پارچه‌ها، شما یک سمت پارچه را به صورت تارهایی با شکل زیگزاگی یا هفت و هشتی مشاهده می‌کنید. در حالی که نوع بافت پشت پارچه به صورت خمیده یا نیم دایره است. در این حالت شما اگر قصد خرید پارچه گردباف را داشته باشید و نوع پارچه گردباف برای شما اهمیت بسیار زیادی داشته باشد، صرف نظر از اینکه این پارچه گردباف لمه، کرپ، ویسکوز یا هر نمونۀ دیگری باشد، می‌توانید به کمک این روش‌ها تشخیص دهید که پارچۀ شما یک رو یا دو رو یا نوع دیگری از پارچه‌های گردباف است.

به دلیل نوع بافت این نوع پارچه‌ها و دستگاه تولید پارچه‌های گردباف که معمولاً در یک جهت بافت را انجام می‌دهند، این پارچه‌ها کشسانی قابل توجهی دارند. به دلیل اینکه تارها به صورت هفت و هشتی یا نیم دایره هستند و در یک جهت طولی بافته شده‌اند، قابلیت جمع شدن دارند. این نیز یکی از ترفندهای دیگری است که می‌تواند به شما کمک کند تا تشخیص دهید که پارچه گردباف یک رو است.

۲ - تشخیص پارچه گردباف دو رو

پارچه‌های گردباف دو رو ویژگی‌هایی دارند که سبب می‌شود تا راحت‌تر از پارچه‌های گردباف یک رو تشخیص داده شوند. نحوۀ بافت خرید پارچه کیلویی گردباف دو رو و دستگاه بافت این نوع پارچه‌ها، با دستگاه پارچه‌های یک رو کاملاً متفاوت است. این پارچه‌ها دارای دو سمت مشابه هستند و شما در هر دو سمت این پارچه‌ها چند ردیف حلقه‌ای را مشاهده می‌کنید که به کمک یک ردیف نخ مستقیم به یکدیگر متصل هستند. اگر برای شما مشکل است که پارچه‌های گردباف دو رو را از این طریق تشخیص دهید، می‌توانید راه راحت‌تری برای تشخیص پارچه‌های گردباف دو رو را امتحان کنید.

یکی دیگر از راه‌های تشخیص پارچه‌های گردباف دو رو این است که معمولاً این پارچه‌ها نسبت به پارچه‌های یک رو خاصیت انعطاف پذیری و کشسانی بسیار بیشتری دارد. علاوه بر این، هنگامی که شما پارچه‌های گردباف دو رو را فشرده می‌کنید، خیلی سریع‌تر و با میزان بیشتری به حالت اولیه خود باز می‌گردد. پارچه‌های گردباف دو رو ضخامت بیشتری دارند و علت این موضوع این است که دستگاه بافنده پارچه‌های گردباف با یکدیگر متفاوت هستند. به دلیل اینکه در پارچه‌های گردباف دو رو، از دو ردیف نخ عمود بر هم استفاده می‌شود، این نوع پارچه‌ها ضخامت بیشتری دارد. وجه تشابه پارچه‌های گردباف یک رو و دو رو این است که هر دو خیلی راحت شکافته می‌شوند و می‌توان آنها را به سرعت باز کرد. اما کاربرد پارچه‌های دو رو نسبت به پارچه‌های یک رو متفاوت است. از پارچه‌های یک رو برای دوخت لباس‌ها و تولید پارچه‌هایی استفاده می‌شود که خنک‌تر و مناسب برای فصل‌های بهار و تابستان هستند؛ اما از پارچه‌های دو رو برای لباس‌های زمستانی استفاده می‌شود.

البته قابل ذکر است که خود پارچه‌های گردباف دو رو از دو نوع تشکیل شده‌اند که معمولاً در برخی از ویژگی‌ها با یکدیگر متفاوت هستند. به عنوان مثال، نوع اول از پارچه‌های دو رو کشسانی قابل توجهی دارد و ضخامت آن نیز زیاد است. اما نوع دوم پارچه‌های گردباف میزان انعطاف‌پذیری کمتری نسبت به نوع اول دارد، با این حال این نوع نیز ضخیم‌ است.

راهنمای تشخیص پارچه با کیفیت گردباف در شرکت تولیدی صنعتی ریحان تکس

۳ - تشخیص پارچه گردباف دوبله

یکی دیگر از پارچه‌های گردبافی که ممکن است تشخیص آن برای بسیاری از افرادی که معمولاً با انواع پارچه‌ها سر و کار نداشته‌اند سخت باشد، پارچه دوبله نام دارد. معمولاً دستگاه‌هایی که این پارچه‌ها را تولید می‌کنند، مانند دستگاه‌های پارچه گردباف دو رو دارای دو سوزن هستند. این دو سوزن به موازات یکدیگر الیاف و نخ را طبق الگوی دستگاه می‌بافند. وجه تشابه و تفاوت‌هایی بین این نوع پارچه‌های گردباف و پارچه‌های گردباف یک رو وجود دارد. یکی از تفاوت‌هایی که شما می‌توانید هنگام خرید این نوع پارچه‌ها به خوبی متوجه آن شوید، این است که پارچه‌های گردباف دوبله به دلیل ضخامت قابل توجهی که دارند، بسیار نرم هستند. بنابراین شما می‌توانید با لمس جنس این پارچه‌ها به خوبی متوجه این موضوع شوید که پارچۀ مورد نظر از چه نوع دستگاهی ساخته شده است. این نوع پارچه‌ها از جهت طولی بیشتر کشسانی دارند تا عرضی. پشت و جلوی این پارچه‌ها کاملاً مشابه یکدیگر است و می‌توان با مشاهدۀ حلقه‌های موازی به راحتی از روی شکل این پارچه‌ها، آن‌ها را تشخیص داد.

سخن پایانی

مجموعه ریحان تکس می‌تواند بهترین خرید پارچه عروسک سازی گردباف را در جنس‌ها، طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی در اختیار کاربران قرار دهد و به صورت آنلاین و خیلی راحت پارچۀ مورد نظر را به دست مخاطبان برساند. مجموعه تولیدی صنعتی پارچه ریحان تکس از بهترین متریال و تجهیزات استفاده می‌کند. از طرفی افرادی که قصد دارند با مجموعه ریحان تکس همکاری دائمی داشته باشند و برای خرید عمده انواع پارچه گردباف اقدام کنند می‌توانند با کارشناسان ماهر این مجموعه در تماس بوده و راهنمایی‌های لازم برای خرید انواع پارچه گردباف را رایگان دریافت نمایید.

کد خبر: ۱۳۲٬۱۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha