۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳
کارخانه‌های راکد صومعه‌سرا به چرخه تولید باز می‌گردند
وزیر صمت:

کارخانه‌های راکد صومعه‌سرا به چرخه تولید باز می‌گردند

صومعه سرا- وزیر صمت با تاکید براینکه واحدهای راکد و تعطیل صومه سرا باید به چرخه تولید برگردد، گفت: افزایش تولید و اشتغال در این شهرستان مهم است.

سید رضا فاطمی امین در حاشیه جلسه شورای اداری در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار بازار با بیان اینکه واحدهای تولیدی راکد و تعطیل شهرک صنعتی صومعه سرا به چرخه تولید باز می گردند،افزایش تولید و اشتغال در این شهرستان را مهم دانست و اظهار کرد: صومعه سرا دارای صنعت چوب و ابریشم است که نقش مهمی در افزایش اشتغال دارد.

وزیر صمت راه اندازی کارخانه ابریشم را یک ظرفیت مهم و امیدوار کننده خواند و افزود: روی این حوزه می توان تمرکز کرد.

وی با اشاره به اینکه با هم افزایش وزارت جهاد مسائل مرتبط با منابع طبیعی در حوزه چوب و صنوبر را برطرف می کنیم، ادامه داد: زنجیره تولید ابریشم باید از نخ تا محصول نهایی تکمیل شود.

فاطمی امین گفت: همکاری های لازم در این راستا می تواند برای اشتغال شهرستان صومعه سرا موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه وجود صنایع چوب نظیر صنوبر می تواند موجب افزایش اشتغال در شهرستان شود، تصریح کرد: با توجه به اقلیم خاص شهرستان، می توان مسایل و موارد حوزه چوب و صنایع ام. دی. اف را برطرف کرد.

وی از راه اندازی پست برق شهرک صنعتی صومعه سرا با تعامل با وزارت نیرو خبر داد و اظهار کرد: بخشی از هزینه‌ این پروژه توسط وزارت نیرو و بخشی نیز توسط وزارت صمت پرداخت می شود.

وزیر صمت پیگیری واحدهای تولیدی راکد و تعطیل شهرک صنعتی صومعه سرا را یکی از برنامه های مهم وزارتخانه صمت عنوان کرد و متذکر شد: با فعالیت دوباره این واحدها مشکل اشتغال شهرستان برطرف می شود.

کد خبر: ۱۳۲٬۰۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha