۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
پیش بینی کولاک برف در برخی از نقاط استان قزوین/ مردم آماده باشند
کارشناس هواشناسی قزوین:

پیش بینی کولاک برف در برخی از نقاط استان قزوین/ مردم آماده باشند

قزوین- کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین گفت: احتمال پدیده کولاک برف امروز با توجه به فعالیت سامانه بارشی مستقر در برخی نقاط استان وجود دارد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان قزوین، مهدی آخوندی اظهار داشت: براساس نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهوره ای، با توجه به فعالیت امروز سامانه بارشی در بعدازظهر و شب، بارش برف و باران سراسر استان را در برخواهد گرفت و بارش ها در مناطق کوهستانی و سردسیر به صورت برف خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: به علت وزش باد، احتمال پدیده کولاک در مناطق کوهستانی و گردنه ها نیز وجود دارد و به همین جهت به شهروندان توصیه می شود تا امروز از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

این کارشناس هواشناسی تاکید کرد: با توجه به اینکه از فردا (جمعه) شاهد شمالی شدن جریانات خواهیم بود به همین علت و همزمان با خروج سامانه بارشی، روند کاهش نسبی دما در سطح استان پیش بینی شده و تا اواسط هفته آینده نیز بارش نخواهیم داشت.

آخوندی یادآور شد: در شبانه روز گذشته کوهین با صفر و رازمیان در بخش رودبار الموت غربی با ۱۷ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای قزوین نیز طی این مدت ۲ تا ۱۱ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.

کد خبر: ۱۳۱٬۹۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha