۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
 راه اندازی ۶۰ انبار اختصاصی نگهداری کالاهای گمرکی در مازندران
ناظر گمرکات مازندران خبر داد

راه اندازی ۶۰ انبار اختصاصی نگهداری کالاهای گمرکی در مازندران

نوشهر- یوسفی منش، ناظر گمرکات مازندران با اشاره به پهلوگیری هزار فروند کشتی سال جاری در بنادر استان گفت: ۶۰ انبار اختصاصی نگهداری کالا در گمرکات استان راه اندازی شده است.

علی یوسفی منش دپو در گفتگو با خبرنگار بازار رسوب کالا را از جمله مشکلات بیان کرد و با اشاره به فعالیت پنج گمرک در استان مازندران یادآور شد: دو گمرک آمل و ساری زمینی بوده است و به رغم فشارها و مشکلات، روند ارائه خدمات در گمرکات استان مثبت و رضایتخبش است.

وی با بیان اینکه ۷۹۵ هزار تن کالا به ارزش ۲۳۳ میلیون دلار در سال جاری صادر شد، افزود: از نظر وزنی ۵۲ درصد و از نظر اررزشی ۶۰ درصد رشد داشتیم.

وی شمار اقلام صادراتی را ۳۱ قلم شامل سیمان، اشیای چوبی، فراورده های خوراکی و غیره ذکر کرد و گفت: این کالاها به ۵۰ کشور از جمله عراق، روسیه، ترکیه، امارات و غیره صادر شده است.

یوسفی با بیان اینکه هزار ۶۳ فروند کشتی در بنادر پهلوگیری کرد، افزود: این میزان ۲۳ درصد رشد یافته است.

وی از راه اندزای ۶۰ باب انبار اختصاصی تحت نظارت گمرک در استان خبر داد و گفت: بسته به نوع فعالیت واحد تولیدی و بازرگان این انبارها مورد استفاده قرار می گیرد و برخی انبارها می تواند محموله یک کشتی به میزان دو هزار و ۵۰۰ تن را در خود جای دهند.

ناظر گمرکات مازندران مهلت مجاز توقف کالا را در انبارهای اختصاصی دو ماه بیان کرد و گفت: این مدت تا دو ماه نیز قابل تمدید است و اگر صاحب کالا مشکل بانکی داشته باشد، بانک می تواند گواهی لازم را ارائه دهد.

یوسفی منش با اظهار اینکه در ورود و خروج کالا، سازمان های مختلفی درگیر هستند، افزود: اگر در تلاش هر سازمان وقفه ایجاد شود، مشکلاتی برای صاحبان کالا رخ داده می شود.

کد خبر: ۱۳۱٬۹۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha