۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۸
۵۰ درصد مراودات اقتصادی زنجان با کشور ترکیه است
رئیس اتاق بازرگانی زنجان:

۵۰ درصد مراودات اقتصادی زنجان با کشور ترکیه است

زنجان- یگانه فرد، رئیس اتاق بازرگانی زنجان بر لزوم توسعه تجارت و جذب سرمایه‌گذار در استان تاکید کرد و گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد مراودات اقتصادی استان با کشور ترکیه است.

علی یگانه‌فرد در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه اتاق بازرگانی نسبت به تقویت تجارت خارجی با کشورهای مختلف در استان تاکید دارد،گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد مراودات اقتصادی استان با کشور ترکیه است.

وی از برنامه‌ریزی برای صادرات تولیدات استان زنجان به ۱۱ کشور دنیا خبر داد و اظهار داشت: اغلب این کشورها از همسایگان ایران هستند که با توجه فضای حاکم بر مذاکرات برجام و همچنین مراودات با کشورهای همسایه امیدواریم عملیات شود.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان بر لزوم توسعه تجارت و جذب سرمایه‌گذار در استان تاکید کرد و گفت: اولویت‌های سرمایه‌گذاری در هشت بخش تدوین و ارائه شده است.

یگانه‌فرد با تاکید بر استفاده از ظرفیت کشورهای دیگر برای سرمایه‌گذاری در راستای توسعه تجارت خارجی ادامه داد: یکی از راه‌های عملیاتی شدن این مهم ایجاد موازنه بین اتاق بازرگانی استان با اتاق مشترک ایران با کشورهای دیگر است.

وی ابراز داشت: میزان تجارت ایران و هند ۱۰ میلیون دلار است و فعالیت شرکتهای استارتاپی و دانش بنیان از راهکارهای توسعه تجارت بین ایران و هند محسوب می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان ابراز داشت: ایجاد مرکز تجاری در کربلا در مرحله نهایی خود قرار گرفته و ایجاد این مرکز تجاری می‌تواند به بهبود روابط زنجان و کشور عراق کمک کند.

کد خبر: ۱۳۱٬۸۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha