اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل شبکه ملی اطلاعات
سخنگوی کمیسیون حمایت از حقوق کاربران ایرانی مطرح کرد

اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل شبکه ملی اطلاعات

سیاهکلی، سخنگوی کمیسیون حمایت از حقوق کاربران ایرانی در فضای مجازی از اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل شبکه ملی اطلاعات در لایحه بودجه ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش بازار، لطف الله سیاهکلی سخنگوی کمیسیون حمایت از حقوق کاربران ایرانی در فضای مجازی، درباره عملکرد شبکه‌های پیام رسان داخلی گفت: تا زمانی که برای خودمان ساختار مناسبی نداشته باشیم که رضایتمندی کاربران فراهم شود، نمی‌توانیم خیلی توقع داشته باشیم که کاربران ما منتظر باشند که ما چه می‌کنیم پس باید جلوتر از دنیا حرکت کنیم.

وی درباره لزوم وضع قانون برای نظارت بر پیام رسان‌ها تاکید کرد: قانون باید ایجابی باشد، زیرا گاهی اوقات برخوردهای سلبی کردیم و مخاطبان حس می‌کنند که قانون مصوب می‌خواهد مزاحمت ایجاد کند، در حالی که فضای مجازی نیاز به سرمایه گذاری دارد، سرمایه گذار پشتیبان می‌خواهد و پشتیبان او قانون است و او می‌تواند در ذیل قانون سرمایه گذاری کند.

سخنگوی کمیسیون حمایت از حقوق کاربران ایرانی در فضای مجازی، وضع قانون برای افزایش سرعت پیشرفت و بهره برداری از فضای مجازی را ضروری دانست و افزود: با اعمال قانون می‌شود هم فعالیت شبکه‌های اجتماعی را تنظیم کرد و ارتقا داد و هم اگر حقوق کاربران تضییع شد بتوانند با مراجعه به نهاد قضایی آن را استیفا کنند.

سیاهکلی گفت: الان در مجلس در حال نوشتن قانون هستیم و کمیسیونی مشترک ایجاد شده است که امیدواریم قانونی خوب و جامع تصویب شود تا مردم بتوانند از آن در مسیر توسعه کسب و کار و مصارف دیگر استفاده کنند.

وی افزود: برای مردم چند معیار مطرح است که نخستین معیار، سرعت اینترنت است که از طریق شبکه ملی اطلاعات تامین می‌شود به نحوی که چرخه حرکتی اطلاعات در درون کشور افزایش یابد و مخاطب در سریع‌ترین زمان بتواند اطلاعات مدنظرش را تامین کند.
سخنگوی کمیسیون حمایت از حقوق کاربران ایرانی در فضای مجازی گفت: معیار دیگر برای مردم، ارائه خدمات مطلوب است که در جذب مخاطب، بسیار اهمیت دارد.

سیاهکلی با اشاره به بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی در مجلس تاکید کرد: شبکه‌های اجتماعی ذی نفعان زیادی دارد و اگر قانون کامل و جامعی باشد باید همه صداها را از نیروهای مختلف بشنویم که بعدا مدعی نشوند که چرا از دیدگاه شان استفاده نکردیم.

وی افزود: مشی ما در کمیسیون مشترک بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران مجازی این است که از دیدگاه همه متخصصان و صاحبان دانش به نحوی استفاده کنیم که قانون مصوب، خوب و بدون نقص باشد.

سیاهکلی گفت: اگر قانون حمایت از حقوق کاربران مجازی، عجولانه تصویب شود دوباره زحمت ایجاد می‌کند و قطعا مشکلات را نمی‌تواند برطرف کند.

وی درباره روند بررسی قانون حمایت از کاربران مجازی گفت: سرعت کار خوب است، چون از شخصیت‌های متعددی استفاده کردیم آخرین اقدام ما این بود که مرکز پژوهش‌های مجلس نظرات مردم، متخصصان و دولت را دریافت کرد؛ می‌توانیم امیدوار باشیم که تا چند ماه آینده اتفاقات خوبی بیافتد.

سخنگوی کمیسیون حمایت از حقوق کاربران ایرانی در فضای مجازی همچنین با اشاره به اقدام دولت در اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل شبکه ملی اطلاعات در لایحه بودجه ۱۴۰۱ افزود: از شخص آقای رئیس جمهور که برای تکمیل این شبکه همت به خرج داد تشکر می‌کنم.

سیاهکلی گفت: اگر می‌خواهیم این شبکه با سرعت و کیفیت به بهره برداری برسد باید بخش خصوصی را در این خصوص مشارکت دهیم. اگر بخواهیم در این زمینه با بهره برداری دولتی جلو رویم حتما نمی‌توانیم.

وی افزود: در این زمینه به بودجه دولتی، سرمایه‌های مردمی و تقسیم کار ملی نیاز است اگر این اتفاق بیافتد می‌تواند به تکمیل و بهره برداری از این شبکه کمک کند.

کد خبر: ۱۳۱٬۸۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha