۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
نرخ برنج همانند سکه و طلا لحظه ای تغییر می کند
رئیس اتحادیه شالیکوبی داران مازندران:

نرخ برنج همانند سکه و طلا لحظه ای تغییر می کند

ساری- جعفریان، رئیس اتحادیه شالیکوبی داران مازندران با بیان اینکه قیمت برنج به صورت لحظه ای و روزانه همانند سکه و طلا تغییر می کند، کاهش تولید را در گرانی تاثیرگذار دانست.

سید تقی جعفریان در گفتگو با خبرنگار بازار درباره دلایل گرانی برنج مهمترین عامل در بروز این پدیده را کاهش محسوب و ۴۰ درصدی تولید محصول ذکر کرد و گفت: از سوی دیگر شاهد حضور افرادی در این بازار هستیم که اقدام به خرید گسترده برنج و احتکار آن کرده اند.

وی کمبود و کاهش را دلیل اصلی گرانی بی سابقه برنج بیان کرد و گفت: خشکسالی و گرمای بی سابقه هوا در بحرانی شدن وضعیت آب و کاهش تولید تاثیر بسزایی داشته است و نظارت وکنترل نیز آنگونه که باید انجام نشده است.

وی با اظهار اینکه قیمت برنج همانند قیمت طلا و سکه به صورت لحظه ای و روانه تغییر می کند، از عدم حمایت متولیان امر گله کرد و گفت: تخلیط برنج مرغوب شمال با برنج های بی کیفیت خارجی و پاکستانی نیز بیداد می کند و سودجویان برنج ۱۸ هزار تومانی بی کیفیت خارجی را با نام برند اعلای شمال با نرخ های گزاف به فروش می رسانند.

جعفریان به وجود دست های پشت پرده و مافیای بازار برنج اشاره کرد و گفت: گرانی بی سابقه برنج سبب شده تا قشرهای زیادی از مردم توان خرید برنج ایرانی را نداشته باشند و سفره مردم هر روز کوچک تر شده است.

رئیس اتحایده شالیکوبی داران مازندران بیان اینکه قیمت برنج از ۴۷ هزار تومان برنج فجر تا ۷۵ تا ۸۰ هزار تومان برنج طارم در نوسان است، افزود: این وضعیت درحالی که متولیان جهاد کشاورزی معتقدند قیمت برنج داخلی در بازار کمتر است اما واقعیت چیزی غیر از آن است.

کد خبر: ۱۳۱٬۸۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha