۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹
رشد ۳ برابری معاملات تالار شیشه ای مازندران
بازار بررسی کرد؛

رشد ۳ برابری معاملات تالار شیشه ای مازندران

ساری- معاملات تالار شیشه ای مازندران در هفته ای که شاخص قیمت با کاهش ۵۰ هزار واحدی مواجه بود، رونق گرفت و با رشد سه برابری از ۱۷۶ میلیون فقره ای گذشت.

به گزارش خبرنگار بازار، معاملات بازار بورس مازندران که طی چند هفته قبل با افت محسوس و قابل توجه روبرو بوده است در اولین هفته بهمن ماه رونق گرفت و حجم سرمایه گذاری در این بازار از هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال عبور کرد.

علی جعفری مدیر بورس منطقه ای مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار، حجم معاملات در این بازار را ۱۷۶ میلیون و ۹۹۲ هزار و ۶۷ سهم ذکر کرد و ارزش آن را بیش از هزار و ۶۲۳ میلیارد ریال برشمرد. و گفت: ارزش ریالی سهام خریداری شده ۸۸۱ میلیارد ریال و ارزش فروش سهام ۷۴۲ میلیارد ریال بوده است.

وی گفت: در این هفته سهام شرکت های صندوق سرمایه گذاری اعتماد آفرین پارسیان، صندوق سرمایه گذاری کارا، بیمه اتکایی ایرانیاین و پالایش نفت تبریز بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

وی ادامه داد: ۵۴ درصد از سهام مبادله شده در این هفته مربوط به خرید و ۴۶ درصد مربوط به فروش سهام بوده است و شاخص قیمت نیز با ۴۹ هزار و ۹۶۹ واحد کاهش نسبت به هفته قبل به یک میلیون و ۲۲۹ هزار و ۴۲۴ واحد رسید.

به گزارش بازار، حجم معاملات بورس مازندران در هفته جاری نسبت به ۵۳ میلیون معامله هفته قبل سه برابر شد و هفته قبل ارزش معاملات بورس استان ۲۹۵ میلیارد ریال بوده است.

کد خبر: ۱۳۱٬۸۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha