۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
وزش باد شدید در خراسان جنوبی|کشاورزان احتیاط کنند
هواشناسی خراسان جنوبی هشدار داد؛

وزش باد شدید در خراسان جنوبی|کشاورزان احتیاط کنند

بیرجند- مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی نسبت به وزش باد شدید تا خیلی شدید در روزهای پنچ شنبه و جمعه هفته جاری هشدار داد.

علیرضا خندان رو در گفت و گو با بازار با اشاره به وضعیت جوی هوای استاندار روزهای آینده بیان کرد: با توجه با الگوی هواشناسی و وزش باد شدید هشدار سطح زرد صادر می شود.

وی ادامه داد: از اوایل وقت پنج شنبه تا اواخر روز جمعه شاهد وزش باد شدید تا خیلی شدید و خیزش گرد و خاک خواهیم بود.

خندان رو از کاهش دید افقی در برخی ساعات خبر داد و افزود: شهرستان های طبس، بشرویه، سرایان، فردوس، حاجی آباد زیرکوه، قائنات، درمیان، خوسف، سربیشه، نهبندان، بیرجند تحت تاثیر این مخاطره خواهند بود.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی از احتمال خسارت به سازه و پوشش گلخانه ها خبر داد و گفت: کشاورزان برای جلوگیری از خسارت احتمالی تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

وی با بیان اینکه همچنین احتمال بروز خسارت به سالن های پرورش دام و طیور دور از انتظار نیست، گفت: احتمال خسارت به تابلوهای تبلیغاتی، سقوط دکل های برق و داربست های فلزی و آسیب پذیری سقف های موقت و تابلوها و احتمال خطر سقوط اجسام از ارتفاع و ساختمان ها هم وجود دارد.

وی ادامه داد: احتمال شکسته شدن درختان آسیب پذیر و نهال های جوان، اختلال در عبور و مرور به دلیل کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا بر اثر معلق بودن ذرات گرد و غبار وجود دارد.

خندان رو خواستار بازدید و اطمینان از سازه و پوشش گلخانه ها و محکم کردن سقف های موقت شد و اظهار کرد: همچنین مراقبت از نهال های جوان با استفاده از قیم، رعایت سرعت مطمئنه و قوانین رانندگی و در خانه ماندن افراد گروه های حساس، کودکان و سالمندان توصیه می شود.

کد خبر: ۱۳۱٬۸۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha