۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴
قرار گرفتن جفت ارز USD/CAD در کانال صعودی| احتمال بازگشت نرخ به ۱.۲۷
تحلیل بازار فارکس؛

قرار گرفتن جفت ارز USD/CAD در کانال صعودی| احتمال بازگشت نرخ به ۱.۲۷

جفت ارز USD/CAD هم اکنون در کانال صعودی قرار گرفته و احتمال بازگشت قیمت و تست مقاومت کلیدی در ۱.۲۷۰۰ وجود دارد.

به گزارش بازار، با نزدیک شدن به واپسین ساعات باقی مانده از آغاز جلسه فدرال رزرو آمریکا و کانادا در خصوص تعیین نرخ بهره بانکی که قرار است امروز در هر دو کشور تشکیل شود، جفت USD/CAD روز چهارشنبه در کانون توجه معامله گران جهانی قرار گرفته و هم اکنون قیمت USD به CAD حدود ۱.۲۶۰۰ معامله می شود که تنها چند نقطه کمتر از بالاترین سطح این هفته ۱.۲۷۰۰ است.

بانک مرکزی کانادا تصمیم خود درباره نرخ بهره را در جلسه با فدرال رزرو آمریکا اعلام خواهد کرد. تحلیلگران انتظار دارند که این بانک در اولین تصمیم خود در سال، کمی سختگیرانه عمل کرده و نرخ بهره را ۰.۲۵ درصد افزایش دهد. این دیدگاه مبتنی بر این واقعیت است که اقتصاد کانادا با افزایش تورم و کاهش نرخ بیکاری در حال سر و سامان گرفتن مجدد است.

همچنین جفت USD/CAD در مرحله بعدی به آخرین تصمیم فدرال رزرو درباره نرخ بهره که اواخر امروز منتشر خواهد شد، واکنش نشان خواهد داد. اقتصاددانان انتظار دارند که بانک مرکزی آمریکا بر خلاف همکار کانادایی خود، در این جلسه نرخ بهره را افزایش ندهد. در عوض، بانک مرکزی آمریکا اعلام خواهد کرد که افزایش نرخ بهره را در ماه مارس آغاز خواهد کرد.

هنوز در مورد تعداد افزایش نرخ بهره ای که فدرال رزرو قرار است امسال اجرایی کند، میان تحلیلگران اختلاف نظر وجود دارد. برخی از تحلیلگران انتظار دارند که بانک مرکزی آمریکا امسال در سه مرحله اقدام به افزایش نرخ بهره کند و این در حالیست که برخی دیگر معتقدند این افزایش در چهار مرحله رخ خواهد داد.


پیش بینی نرخ USD/CAD
نمودار چهار ساعته نشان می دهد که جفت USD/CAD طی روزهای اخیر تحت فشار بوده و از بالاترین سطح خود در ۱.۲۷۰۰ به ۱.۲۶۰۰ فعلی کاهش یافته است. هم اکنون نیز قیمت کمی بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۵ روزه و ۵۰ روزه (EMA) یعنی در کانال صعودی که با رنگ مشکی نشان داده شده قرار دارد؛ در حالی که شاخص قدرت نسبی (RSI) عقب نشینی کرده است.

قرار گرفتن جفت ارز USD/CAD در کانال صعودی| احتمال بازگشت نرخ به ۱.۲۷


همچنین یک الگوی گُوِه سقوط کوچک را تشکیل داده است که معمولاً یک علامت صعودی است. بنابراین، احتمال بازگشت قیمت و تست مقاومت کلیدی در ۱.۲۷۰۰ وجود دارد. اگر قیمت به زیر سطح حمایت ۱.۲۵۰۰ حرکت کند، این دیدگاه باطل خواهد شد.

کد خبر: ۱۳۱٬۸۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha