۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
تحلیل گروه معادن بورس تهران

تحلیل گروه معادن بورس تهران

هلالات، رئیس هیات مدیره شرکت سبدگردان اقتصاد بیدار نوشت: سرمایه گذاری معادن و فلزات در سال گذشته ۸ همت سود سرمایه گذاری و ۱.۶ همت سود ناشی از سایر فعالیت ها مانند فروش سهام داشت.

به گزارش بازار، وحید هلالات، کارشناس بازار سرمایه نوشت: سرمایه گذاری معادن و فلزات در سال گذشته ۸ همت سود سرمایه گذاری و ۱.۶ همت سود ناشی از سایر فعالیت ها مانند فروش سهام داشت.

کگل، کچاد، کگهر، کنور، فملی، فخاس و ارفع در بورس به همراه آهن و فولاد گل گهر و پرتو تابان خارج از بورس، سود معادن را ایجاد می کنند.

شرکت های بورسی با اهمیت پرتفو ۱۲همت و شرکت های کم وزن بورسی به همراه غیر بورسی بالغ بر ۸۰۰میلیارد تومان سود سرمایه گذاری به ومعادن در سال ۱۴۰۰ می دهند.

شرکت های فوق الذکر سیاست تقسیم سود ۷۰-۷۵ درصد عمدتا دارند اما کگهر و ارفع تقسیم سود بالاتر و فملی تقسیم سود پایین تر دارد.

نهایتا انتظار می رود ومعادن با سرمایه ۸۴میلیارد سهمی به ۱۷۱۶ریال EPS برسد و به عبارتی p.e آن در انتهای سال به مرز ۵ با قیمت جاری سهام نزدیک شود.

تکرار پذیری این سود در گرو تداوم سودآوری سنگ آهنی ها و طبعا قیمت فولاد جهانی و دلار است ضمنا ومعادن در مجامع ۳۵-۴۰ درصد سود را تقسیم می کند.

تحلیل گروه معادن بورس تهران

تحلیل گروه معادن بورس تهران

تحلیل گروه معادن بورس تهران


کد خبر: ۱۳۱٬۸۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha