۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱
جاده های خراسان رضوی لغزنده هستند/ برف روبی راهداران در فصل بهار
به دلیل بارش برف

جاده های خراسان رضوی لغزنده هستند/ برف روبی راهداران در فصل بهار

مشهد- بارش برف و باران که از شب گذشته استان خراسان رضوی را فرا گرفته است موجب بر جای گذاشتن خسارات بسیاری ناشی از سیل در برخی مناطق و هم چنین لغزندگی راه های ارتباطی این استان شده است.

خبرگزاری بازار؛ گروه استان ها: بنا بر اعلام سازمان هواشناسی خراسان رضوی بارش برف در آخرین روزهای نخستین ماه فصل بهار که از شب گذشته در مناطق مختلف خراسان رضوی به ویژه نواحی شمالی استان آغاز شده، تا فردا پنجشنبه ادامه خواهد داشت.

در همین راستا رییس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: برف بهاری هم‌اینک در قوچان، مشهد، درگز و چناران در حال بارش است.

یحیی قاینی‌پور گفت: ارتفاع برف در قوچان تاکنون به هشت سانتیمتر رسیده و همزمان با آن بارش باران در دیگر شهرستان های خراسان رضوی جریان دارد.

وی با اشاره به اینکه بارش برف امشب در مناطق مختلف استان ادامه خواهد داشت، بیان کرد: با این حال از روز جمعه ۲۲ فروردین سامانه جدیدی که بارش های رگباری به همراه دارد در خراسان رضوی فعال می‌شود که تاثیرات آن تا روز دوشنبه هفته آتی ۲۵ فروردین ادامه خواهد داشت.

برف روبی راهداران در فصل بهار

بارش برف در محور های خراسان رضوی موجب شد تا باری دیگر راهداران استان عملیات برف روبی را از سر بگیرند.

بنا بر گزارش راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی؛ با توجه به بارش برف در نیمه شمالی این استان عملیات راهداری زمستانی در جاده‌های این مناطق از شب گذشته آغاز شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی در همین راستا از شن و نمک پاشی بزرگراه های «مشهد - چناران» و «چناران - قوچان« و جاده‌های «مشهد - کلات» در محدوده گردنه گوجگی و «قوچان – درگز »خبر داد.

علیرضا خجسته هشدار داد: امشب در جاده‌های برفی این استان شاهد یخبندان خواهیم بود لذا همکاران راهدار برای جلوگیری از یخ زدگی سطوح امشب نیز اقدام به شن و نمک پاشی در جاده‌ها می‌کنند از همین رو رانندگان با احتیاط بیشتری را به عمل بیاورند.

بنا بر همین گزارش مسیر های ارتباطی «قوچان- درگز»، «قوچان- چناران»، «قوچان- فاروج»، «درگز- خوشاب»، «خوشاب- سبزوار» و «خوشاب- جوین» و هم چنین در مسیر «مشهد- تربت حیدریه» در محدوده گردنه رباط سفید بارش برف منجر به لغزندگی سطح جاده ها شده است.

در مسیر «مشهد- نیشابور» در محدوده گردنه شریف آباد و مسیر م«شهد- کلات» محدوده گردنه گوجگی نیز مه‌گرفتگی گزارش شده‌ است.

خسارت به کشاورزان

در پی بارش‌های بهاری و وقوع سیلاب محورهای روستایی در حوزه مسئولیت راهداری سرخس شامل محورهای شوریجه سفلی، کلاته صاحب داد، پس کمر و محور مرزی کال سرخ به دلیل بارش شدید باران، طغیان رودخانه و آب گرفتگی معبر مسدود شدند.

بنا بر اعلام مرکز مدیریت راه های استان خراسان رضوی همچنین محورهای روستایی کمرچه ، هرکاره و میخک در شهرستان تربت جام نیز به دلیل بارش شدید باران، طغیان رودخانه و آبگرفتگی معبر دچار انسداد شدند.

متاسفانه سیلاب طی چند روز گذشته موجب تخریب بسیاری از اراضی زراعی و باغی، منابع آب، ساختمان و تاسیسات نگهداری دام و طیور و بخش کشاورزی شهرستان های گناباد، سرخس، سبزوار و شهرستان طرقبه شاندیز شد و خسارت به خانه های روستایی شد.

کشاورزان و دامداران مراقب سرمازدگی باشند

اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی در همین حال با صدور اخطاریه‌ نسبت به پیش‌بینی تمهیدات لازم مرتبط با افت شدید دمای هوا برای آگاهی کشاورزان و دامداران هشدار داد.

بر همین اساس نزولات آسمانی در مناطق سردسیر و کوهستانی به صورت برف و باران است و کمینه دما در مناطق شمالی استان و مناطق سردسیر به منفی هشت درجه سانتی گراد خواهد رسید.

کد خبر: ۱۳٬۱۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha