۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹
 واردات برنج را آزاد کنید
دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی:

واردات برنج را آزاد کنید

حسنی، دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: دولت برای حمایت از کشاورزان داخلی، هر سال ممنوعیت واردات برنج را اعلام می کند، وقتی ۵ ماه برنج به کشور وارد نشود، روی قیمت اثر می گذارد.

به گزارش بازار، قاسمعلی حسنی دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: از ۱۵ مرداد که فصل برداشت برنج است، هرسال شاهد کاهش قیمت بودیم اما امسال برعکس شد و افزایش قیمت غیرمعقول و غیر قانونی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: دولت برای حمایت از کشاورزان داخلی، هر سال ممنوعیت واردات برنج را اعلام می کند، وقتی ۵ ماه برنج به کشور وارد نشود، روی قیمت اثر می گذارد.

حسنی در رادیو گفت و گو اظهار کرد: با افزایش قیمت زمین‌های برنج، کشاورزان توجیهی برای نگهداری زمین ندارند و آن را قطعه قطعه کرده و می فروشند.

وی ضمن اشاره به افزایش صد در صدی قیمت بذر، کود، سم، کارگر و حمل و نقل که روی افزایش قیمت برنج تاثیر مستقیم داشته گفت: کمبود برنج ایرانی نداریم، اما قیمتها بالاست و از ۴۵ هزار تومان قیمت برنج ایرانی شروه می شود.

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی یادآور شد: برنج تایلندی با قیمت ۱۱ هزار و ۹۰۰ تومانی برای قشر کارگران و ضعیف موجود می باشد.

وی در خاتمه خواستار شد: دولت از امسال جلوی واردات برنج را نگیرد و اجازه دهد تاجران بزرگ وارد ایران شوند. چرا که رقابت سالم تر و سودها کمتر می شود و آرامش به بازار بازخواهد گشت.

کد خبر: ۱۳۱٬۷۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha