۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
شرکت‌های دانش بنیان توان خود را در بحران کرونا نشان دادند/ جهش تولید توسط کارآفرینان جوان
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

شرکت‌های دانش بنیان توان خود را در بحران کرونا نشان دادند/ جهش تولید توسط کارآفرینان جوان

قم - مدیر یک شرکت دانش بنیان گفت: شیوع کرونا ثابت کرد شرکت‌هایی که خود را وابسته به اقتصاد تک محصولی نفت نکرده‌اند در زمان وقوع بحران‌ توانایی بالایی دارند.

رضا زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه اولین شوک اقتصاد شیوع ویروس کرونا روی بشکه‌های نفت بود، گفت: دیگر زمان آن رسیده که به صنایعی که ارزش افزوده آنها از درون نفت بیرون نمی‌آینده اهمیت ویژه‌ای قائل شویم.

وی با طرح این موضوع که شرکت تحت مدیریت وی توانایی تولید ژل و انواع افشانه‌های ضدعفونی کننده بدون عارضه را دارد، گفت: متأسفانه در صف طولانی صدور مجوز سازمان غذا و دارو گرفتار شدیم و آنها هنوز به این مجوز را به ما نداده‌اند.

این کارآفرین قمی با بیان اینکه گواهی دانش بنیانی ۴ محصول را دریافت کرده است، گفت: گروه ما روی هر محصولی که می‌خواهد تولید کند کار علمی و پژوهشی جامع و به روز انجام می‌دهد و حتی اگر مشابه خارجی داشته باشد با بهترین و روزآمدترین نوع آن برابری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تولید ژل‌ها و پانسمان‌های پیشرفته پزشکی را در بستر تولید خود قرار داده‌ایم، گفت: در سال‌های اخیر یک نوع محصول مخصوص اتاق‌های عمل طراحی و بومی سازی کردیم که دانش فنی آن را به قیمت حدود ۸۰۰ میلیون تومان به یک شرکت معتبر واگذار کردیم.

زمانی با تأکید بر اینکه همیشه به طراحی ایده‌های فناورانه مطابق با نیازهای جامعه فکر می‌کنیم، گفت: واقعاً اگر جوانی ادعا کند که در این کشور کاری برای انجام دادن وجود ندارد برای من حرف مقبول و معقولی نیست.

کارآفرین بیکار نمی‌ماند

وی از بومی سازی محصولات لوازم التحریر خبر داد و گفت: صنایع تحریر ما وابستگی عجیبی به کالاهای خارجی دارد و متأسفانه اگر شرکتی نوع داخلی آن را تولید می‌کند خالی از عیب و ایراد و بی کیفیتی نیست.

این فعال و کارآفرین دانش بنیان حوزه شیمیایی افزود: کارهای مطالعاتی و زمینه تولید فناورانه انواع ماژیک، جوهر خودکار، چسب‌های تحریر و نوک مداد و… را فراهم کرده و بعضاً به مرحله تولید و عرضه هم رسانده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه در سال ۹۸ زیرساخت‌ها و فرایند تولید را فراهم کرده‌ایم، گفت: در سال گذشته موانع مختلفی از جمله نبود فضای مناسب و کافی، دریافت مجوزهای تولید، طراحی قالب و فرمولاسیون داشته‌ایم که خوشبختانه اغلب آنها رفع و رجوع شده است و فکر می‌کنم سال ۹۹ زمان جهش و افزایش تولید ما خواهد بود.

کد خبر: ۱۳٬۱۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha