سکوت وزارت صمت در برابر تخلفات فروشندگان اینترنتی طلا
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران مطرح کرد

سکوت وزارت صمت در برابر تخلفات فروشندگان اینترنتی طلا

محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: در مورد تخلفات فروشگاه‌های اینترنتی طلا به وزارت صمت نامه ارسال کردیم، اما نتیجه‌ای نگرفتیم.

به گزارش بازار، آیت محمد ولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر افزود: فروشگاه‌های اینترنتی طلا و جواهر زیرنظر اتحادیه‌های فضای کسب و کار مجازی وزارت صمت هستند لذا نامه‌هایی مبنی بر تخلفات برخی از این فروشگاه‌ها به وزارت صمت ارسال شده، اما نتیجه‌ای نگرفتیم.

وی اضافه کرد: هنوز صنعت طلا برای ورود به بازارهای اینترنتی نوپاست؛ چون زیرساخت‌ها برای خرید و فروش این کالای سرمایه ای، محیا نیست.

کارتخوان‌های طلا فروشان قابل رصد است
رئیس اتحادیه طلا وجواهر با اشاره به اجرای قانون حذف مالیات ارزش افزوده طلا گفت: زین پس اگر فروشندگان طلا دریافتی‌های خود را جای دیگر انجام دهند یا کارت خوان‌ها به نام فروشگاه نباشد و یا از طریق دیگری بخواهند درآمدهای خود را پنهان کنند تا مالیات کمتری بدهند؛ سازمان امور مالیاتی می‌تواند فروشندگان را مکلف به پرداخت جریمه‌های بالاتر از مالیات کنند.

شفافیت در فاکتورهای طلا لازم الاجراست
آیت محمد، ولی با اشاره به حذف مالیات از ‌پلاتین و جواهر افزود: در فاکتور نویسی جدید حتی تخفیف‌های طلافروشان هم باید در فاکتور قید شود، چون سازمان مالیاتی برای مالیات‌های سه ماهه کل درآمد را محاسبه می‌کند؛ اگر طلا فروشان بجای ۷ درصد کمتر هم سود می‌گیرند باید در فاکتور قید شود.

۱- قیمت روز طلا؛ قیمت روز طلا یعنی همان قیمت یک گرم طلای آبشده ۱۸ عیاری که سود و اجرت آن صفر است.

۲- فی اجرت؛ یعنی کارمزد یا به عبارتی اجرت ساخت محصول خریداری شده که بسته به نوع و پیچیدگی ساخت در مورد هر محصولی ممکن است متفاوت باشد.

۳- سود؛ که اتحادیه طلا و جواهر برای همه فروشندگان طلا و جواهر سود ۷% راا لزام کرده است و چنانچه عدد سود بیش از این عدد باشد تخلف محسوب می‌شود که در این صورت خریدار می‌تواند آن را به اتحادیه طلا و جواهر گزارش دهد.

متعلّقات طلا؛ ممکن است خرید شما یک دستبند سنگی، گردنبند سنگی و… باشد که قیمت سنگ، چرم و… در این قسمت به طور جداگانه درج می‌شود.

۴- جمع کل؛ که باید از اصل طلا ردیف اول کم شود.

۵- ۹ درصد مالیات ارزش افزوده؛ که به سود و اجرت تعلق می‌گیرد.

۶- قیمت نهایی پرداختی؛ مانند فاکتورهای دیگر اجناس، فروشنده باید قیمت نهایی را به صورت حروف و عدد در فاکتور یادداشت کند.

۷- مهر و امضاء طلافروشی؛ این قسمت مهم‌ترین بخش فاکتور است که باید به آن توجه داشته باشیم. مهر تا حدودی اعتبار آن طلافروشی را نشان می‌دهد. مهر شامل نام طلافروشی (به صورت لوگو)، آدرس و شماره تماس است. طلافروش حتماً مهر خود را روی فاکتور بزند.

کد خبر: ۱۳۱٬۶۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha