۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹
ادامه شکست سطوح حمایتی شاخص کل| اراده بازارساز قوی تر از وضعیت تکنیکال
«بازار» گزارش می دهد

ادامه شکست سطوح حمایتی شاخص کل| اراده بازارساز قوی تر از وضعیت تکنیکال

شاخص کل بورس سطح یک میلیون و ۲۲۵ هزار واحدی را شکست و این مساله نشان داد که از نظر تکنیکال سطوح حمایتی اهمیتی ندارد و تنها اراده بازارساز است که جهت بورس را تعیین می کند.

بازار؛ گروه بورس: شاخص کل بورس سطح یک میلیون و ۲۲۵ هزار واحدی را شکست و این مساله نشان داد که از نظر تکنیکال سطوح حمایتی اهمیتی ندارد، و تنها اراده بازارساز است که جهت بورس را تعیین می کند.

با این حال برای آشکار شدن روندی که در بازار اتفاق می افتد همواره باید وضعیت تکنیکال هم مد نظر گرفت تا دست های پشت بازار بیشتر نمایان شود. در شرایط کنونی شاخص کل بورس در محدوده یک میلیون و ۲۰۸ هزار واحدی قرار دارد که با توجه به اینکه نزدیک به قوی ترین سطح حمایتی خود است و از طرف دیگر همیشه در هفته هایی که بورس سرخ پوش بود روزهای چهارشنبه با رشد خوبی همراه می شد، در شرایط کنونی هم پیش بینی می شود این سناریو آخر هفته اجرایی شود اما این موضوع هم می تواند در حد یک احتمال باقی بماند.

ادامه شکست سطوح حمایتی شاخص کل| اراده بازارساز قوی تر از وضعیت تکنیکال

در حال حاضر وضعیت شاخص کل نشان می دهد که در محدوده ای قرار گرفته که با خط روند برخورد دارد و از آنجایی که قبلا سه بار این نقطه تماس ایجاد شده پیش بینی می شود بازهم شاخص کل واکنش مثبت نشان دهد و روند صعودی هرچند جزئی را آغاز کند.

در واقع اگر بازار روند صعودی خود را روز چهارشنبه آغاز کند پیش بینی می شود تا محدوده یک میلیون و ۳۲۰ هزار واحد رشد داشته باشد، هرچند ممکن است این مسیر را یک دفعه طی نکند و کندل منفی هم داشته باشد، اما تا این سطح از مقاومت به صورت قطعی رشد خواهد کرد و بعد اگر از خط روند عبور کند می تواند تا سطوح بالاتر یعنی یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد رشد کند در غیر اینصورت بار دیگر احتمال وارد فاز اصلاحی می شود، اما اینکه بعد از ان تا کجا افت می کند به اراده بازارساز بستگی دارد، زیرا تاکنون همه ای تحلیل را با باطل کرده است.

کد خبر: ۱۳۱٬۶۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha