۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۴:۱۱
بهانه افت بورس بودجه است| رسیدگی به بازار سرمایه دستور مجدد رئیس جمهور
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازار:

بهانه افت بورس بودجه است| رسیدگی به بازار سرمایه دستور مجدد رئیس جمهور

انصاری، کارشناس بازار سرمایه گفت: در چند وقت اخیر مهمترین چالش بازار سرمایه کسری بودجه و سیاست هایی بوده که دولت برای جبران مشکلات خود در بودجه اجرا کرده است.

بازار؛ گروه بورس: روز سه شنبه شاخص کل بورس به سطح یک میلیون و ۲۰۸ هزار واحدی رسید که از نظر تکنیکال سطوح حمایتی جدید است، اما رفتار بورس تاکنون مغایر حمایت های تکنیال بوده است و بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه هر گونه پیش بینی و تحلیل بازار خودداری می کنند، زیرا معتقدند که رفتار بازار خارج از چارچوب اقتصادی بوده و همه تحلیل های آنها را وارونه جلوه داده است و این مساله ناشی از ضعف تحلیل آنها نبوده بلکه مشکل از بازار بوده که با سیاست های دستوری و ... روندی نزولی را دنبال کرده است.

حجت الله انصاری کارشناس بازار سرمایه با انتقاد به رفتار اخیر بورس در شکستن سطوح حمایتی در گفتگو با بازار، اظهار کرد: به طور قطع مسئولان همه حرف هایی را که باید بدانند می دانند، از این رو مصاحبه کردن در شرایط کنونی فایده ای ندارد.

او با اشاره به اینکه افت اخیر بازار سرمایه به بهانه ای مالیات بر محصولات نیمه خام بوده است، گفت: در شرایط کنونی هیچ پیش بینی از بازار متصور نیست، به همین دلیل صحبت کردن درباره این مساله هم اهمیتی ندارد، با این حال امیدواریم که موضوع پیشنهاد ۱۰ بندی برای حمایت از بازار سرمایه توسط دولت اجرایی شود، زیرا خبرها حاکی از این است که امروز هم رئیس جمهوری دوباره رسیدگی به بازار سرمایه را دستور داده است.

انصاری تصریح کرد: در چند وقت اخیر مهمترین چالش بازار سرمایه کسری بودجه و سیاست هایی بوده که دولت برای جبران مشکلات خود در بازار اجرا کرده و همین مساله باعث شده تا بازار سرمایه مانند سال های ۹۳ و ۹۴ افت کند و چند وقت در رکود باقی بماند و این مشکل در شرایط کنونی بازار را تهدید می کند و باعث شده بسیاری از سهامداران با چالش جدی مواجه شوند، هرچند واقعیت این است که دولت تنها به دغدغه بودجه فکر می کند نه چیز دیگری!

کد خبر: ۱۳۱٬۶۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha