نامه نمایندگان مجلس به رئیس جمهور درباره مشکلات اصناف
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد

نامه نمایندگان مجلس به رئیس جمهور درباره مشکلات اصناف

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور و معاون اول وی به منظور تشکیل هر چه سریعتر کارگروهی با حضور نمایندگان و روسای اصناف کشور خبر داد.

به گزارش بازار، شهباز حسن پور بیگلری نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه نزدیک به دو سال واحدهای مختلف اصناف به علت بیماری کرونا تعطیل شدند گفت: در سبد کل بودجه اصناف آن گونه که شایسته است برای آن‌ها تسهیلاتی در نظر گرفته نشده و تنها وعده دادند سال آینده اصنافی که دچار خسارت و ضرر شدند ۵ درصد کمتر مالیات پرداخت کنند.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه باید حتی به اصناف کمک‌های بلاعوض شود تصریح کرد: اصناف بخشی از جامعه هستند که با سلامت مردم سر و کار دارند حتی افراد وارسته‌ای در این صنوف بودند که حق بیمه کارگر را با وجود تعطیل شدن در این ایام پرداخت کردند و مورد وثوق مردم اند.

وی افزود: سال گذشته چراغ ۲۰۰ هزار واحد صنفی خاموش شد و صاحبان آن‌ها بیکار شدند واحدها و صنوفی که اشتغال‌های خرد و کوچک به همراه داشتند.

حسن پور بیگلری تاکید کرد: بنده به عنوان رئیس فراکسیون اصناف مجلس نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور نوشتم تا هر چه سریعتر کارگروهی با حضور نمایندگان و روسای اصناف کشور تشکیل شود، زیرا اصناف نیز به نوعی نمایندگان مردم اند.

رئیس فراکسیون اشتغال مجلس با اشاره به موضوع اشتغال هم گفت: دولت برنامه‌های مطلوبی در بخش کمیته امداد و بهزیستی ارائه کرده و حرکت‌های خوبی داشته است، اما مشکل اشتغال ۵ میلیون جوان متخصص و فعال حل نخواهد شد و بر اساس آخرین آماری که رصد کردم از یک میلیون شغل کمتر از ۴۰ درصد آن محقق شده است.

کد خبر: ۱۳۱٬۶۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha