۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵
ارز آوری و جلوگیری از خروج ارز با تولید موتور کرکره برقی ایرانی
کارآفرین موفقی که تولیدات داخلی را جهانی کرد

ارز آوری و جلوگیری از خروج ارز با تولید موتور کرکره برقی ایرانی

یوشی ، تولید کننده در زمینه سیستم های درب اتوماتیک گفت: امیدوارم با ورود اولین موتور کرکره برقی به بازار، از خروج بی رویه ارز جلوگیری و از طرفی با صادرات آن ارزآوری قابل توجهی نصیب کشور شود.

به گزارش بازار؛ "علیرضا یوشی "مدیر تنها تولید کننده سیستم های درب اتوماتیک، در ایران گفت: این شرکت چندین پروژه سنگین را در مرحله تحقیق دارد که با رساندن آنها به مرحله تولید نه تنها از خروج ارز از کشور جلوگیری می‌کند، بلکه حتی گستره ارز آوری به داخل کشور را رقم خواهد زد و تولید موتور کرکره برقیِ کاملا ایرانی، نمونه ای از این نوع پروژه هاست که بزودی وارد بازار تقاضا می شود.
این کارآفرین تصریح کرد: درب اتوماتیک و استفاده از آن شاید از دیدگاه خیلی ها مسئله ای ساده باشد که بتوان بی تفاوت به کارکردهایش از کنار آن عبور کرد، اما با نگاهی اجمالی به اینگونه محصولات وسرانه مصرفی آن ها، در خواهید یافت کاربرد شان حداقل در کشور بیش از حد تصور است .
وی بابیان اینکه ریموت کنترل کوچکترین محصول این شرکت است افزود: ما تنها تولید کننده ریموت کنترل در ایران هستیم. مصرف این محصول در کشور به گونه ای است که می توان گفت بیش از نیمی از جمعیت کل کشور حداقل از کارکرد یک عدد ریموت کنترل بهره می برند و از آنجا که عمر مفید این‌ محصول ۴ سال است و بعد از این مدت احتیاج به تعویض دارد، می توان تخمین زد، سالانه ۱۰ میلیون ریموت کنترل در کشور مصرف می شود، این در حالیست که تا یکسال گذشته انحصار تولید این محصول در اختیار برخی کشورها بود و به ایران وارد میشد، اما هم اکنون شرکت ما انحصار آن را در کشور در دست گرفته و به لحاظ این ریموت کنترل خود کفا هستیم .

ارزانترین ریموت کنترل در کشور چین معادل ۱۰ «یوآن» است، یعنی سالیانه ۱۰۰میلیون «یوآن» ارز از کشور برای واردات این محصول کوچک خارج می شد، اما خوشبختانه طی چندین ماه گذشته موفق شدیم تا تولید این محصول را به طور کامل در کشور دراختیار بگیریم

سالانه ۱۰۰ میلیون یوان ارز از کشور برای واردات ریموت خارج می شود
یوشی گفت: ارزانترین ریموت کنترل در کشور چین معادل ۱۰ «یوآن» است، یعنی سالیانه ۱۰۰میلیون «یوآن» ارز از کشور برای واردات این محصول کوچک خارج می شد، اما خوشبختانه طی چندین ماه گذشته موفق شدیم تا تولید این محصول را به طور کامل در کشور دراختیار بگیریم.
وی ادامه داد: جَک های پارکینگی از دیگر محصولاتی است که تا دوسال گذشته کشور کلا وارد کننده این محصول۲۰۰دلاری بود و سالانه تقریبا۵۰۰ هزارتا ۱میلیون جَک درب کنترلی وارد می کردیم و با این حساب، حداقل ۲۰۰میلیون دلار در عرصه واردات صرف می نمودیم، بنابراین افتخار شرکت ما این است که توانستیم تمام نیاز بازار را از داخل کشور خودمان تامین کنیم و دراینجا شاید این سوال پیش بیاید که با وجود برند های مطرحی که در بازار وجود دارد، چگونه محصولاتمان در بازار تقاضا عرض اندام می کند؟ جا دارد بگویم ما محصولاتمان را به ۳۵برند ایرانی و خارجی در بازار ارائه می دهیم وآنها محصولات ما را بِرند نموده و در بازار تقاضا عرضه می کنند.
وی افزود: به هر حال آنچه در این میان اهمیت دارد آن است که توانسته ایم سهم عمده ۹۰ درصدی بازار درب های اتوماتیک اعم از دزدگیر، راهبند، تا جَک ریلی وموتور کِرکِره و ... را از کشور چین گرفته و در اختیار خودمان قرار دهیم و درکنار راه اندازی چرخه تولید اینگونه تولیدات، توانسته ایم حدود ۵۰۰ نفر نیروی انسانی را بطور مستقیم وارد بازار کار کنیم و همچنین برای ۵ تا ۶ هزار نفر بصورت غیر مستقیم اشتغال زایی انجام دهیم. حتی ما برای تهیه مواداولیه محصولاتمان که شامل موادپلاسیتک، آلومینیوم، فولاد، برنج ومس است، ضمن افزایش تولیدات کشور، گردش مالی بسیاری را نیز رقم زدیم .

مدتی است تصمیم گرفته ایم تا محصولات داخل را وارد چرخه صادرات کنیم و در این راستا تا کنون توانسته‌ایم به کشورهایی نظیر عراق، تاجیکستان وی آذربایجان محصولاتی را عرضه کنیم

تلاش برای ورود به چرخه صادرات با هدف ارز آوری
مدیر تنها تولید کننده سیستم های درب اتوماتیک تمام ایرانی بیان کرد: شرکت ما مدتی است تصمیم گرفته تا وارد چرخه صادرات شود و در این راستا تا کنون توانسته‌ایم به کشورهایی نظیر عراق، تاجیکستان وتا حدی آذربایجان محصولاتی را عرضه کنیم؛ همچنین به جهت راه یابی به کشورهای حوزه خلیج فارس مجبور شدیم وارد نمایشگاه های عمان شویم و از این طریق محصولاتمان را به دبی، کویت، قطر و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس صادر کنیم.
مجموعه ما به هیچ وجه از هیچ جایی وامی دریافت نکرده و مورد حمایت قرار نگرفته و تا اینجا مستقل پیش رفته و من به عنوان مدیر عامل این شرکت حدود ۱۵ سال پیش با سرمایه محدود وارد این عرصه شدم و توانستم این مجموعه را به تدریج ارتقا دهم و از آنجا که بدنبال سود شخصی نبودم، هر سرمایه ای که از کار بدست می آوردم را در راه تعالی مجموعه به کارمی بستم و خوشبختانه توانستیم محصولات با کیفیت تر والبته ارزان تری را نسبت به تولیدات چینی، به بازار تقاضا عرضه کنیم و در این راه با وجود تحریم ها، برای تهیه ماشین آلات وتجهیزات موردنیاز، باسختی های بسیاری مواجه شدیم به گونه ای که بارها سرمایه مان در چین بلوکه شد و هنوز بخشی از سرمایه در کشور چین بلوکه هست.
با توجه به همه این سختی‌ها امروز به جایی رسیده ایم که می توانیم مدعی باشیم در تولید درب اتوماتیک نفر اول در کشور هستیم وتا حدبسیار زیادی، واردات این محصولات را کاهش داده ایم و از آنجا که برخی مصرف کنندگان بدنبال محصولات برندلاکچری هستند بنابراین نمی توان گفت واردات این نوع محصولات در کشور به صفر رسیده است.
وی اظهار داشت : اگرچه شرکت ما در راستای تامین مواد اولیه با یکسری چالش و دغدغه هایی مواجه است، اما از پیچ گرفته تا چرخ دنده و الکتروموتورها را بدون هیچ وابستگی در مجموعه خودمان تولید می‌کنیم و به جز تولید بُرد، که در کشور تولید می شود، مجبور به وارد نمودن قطعات الکترونیک از خارج هستیم، چون قطعاً این قطعات نه تنها در کشور ما بلکه در هیچ کشور دیگری ساخته نمی‌شود. آی سی، مقاومت و خازن از جمله قطعاتی هستند که از چین به کشورها صادر می‌شوند.

با ارائه موقعیت شغلی مناسب و پرداخت حقوق مطلوب به چند نُخبه ای که قصد مهاجرت و ترک وطن را داشتند، توانستیم به اصطلاح ضمن جلوگیری از فرار مغزها، از آموزه ها و پتانسیل های علمی آنها در راستای پیشرفت شرکتمان و تولید قطعات جدید استفاده کنیم

جلوگیری از خروج نخبگان از کشور
یوشی گفت: متاسفانه آنچه که امروز در بازار از آن به عنوان سهمیه تولیدکنندگان عرصه های مختلف از مواد اولیه، مطرح می‌شود این است که برای تهیه این مواد بهتر است از بازار بورس بهره گرفته شود، نه تنها این موضوع برای ما کاربردی و موثر نبوده بلکه حتی هیچ‌گاه به مجموعه ما تعلق نگرفته و شرکت ما آنقدر درگیر سرعت بخشیدن به پیشرفت و توسعه محصولات تولیدی است که فرصت آن را ندارد تا به دنبال افزایش سهمیه و بورس کالا باشد، ما همه چیز را از بازار آزاد تهیه می‌کنیم و بعضی اوقات هم خیلی گران تر از آنچه که هست مواد اولیه را آماده می سازیم و با همه این مشکلات از پس چین بر آمدیم. به طوری که امروز با افتخار می گویم، جَکی که در چین با ۲۰۰ دلار فروخته می‌شود، من آن را با بهترین کیفیت و قیمت در بازار با ۱۲۰ الی ۱۵۰ دلار می فروشم. یکی دیگر از دلایل استفاده از جک ایرانی توسط بِرندهای بازار، علاوه بر مبحث کیفی و قیمتی آن بهره گیری از خدمات پس از فروش مناسب و در دسترس است.
این کارآفرین ادامه داد: از آنجا که واردات محصولی همچون جَک درب کنترلی با وجود تولید در داخل کشور هنوز ادامه دارد، اعتراضی به وزارت صنعت و معدن نداریم و چون همیشه با تکیه بر توانایی های خود عمل کردم، این بار نیز تلاش کردم، تا پایه و اساس تولیدات مجموعه را خودمان طراحی کنیم و در این راستا از اساتید دانشگاه‌های مختلف از جمله دانشگاه خواجه‌نصیر بهره گرفتیم. همچنین به جرأت می گویم با پرداخت حقوق بسیار خوب و ارائه موقعیت شغلی مناسب به چند نُخبه ای که قصد مهاجرت و ترک وطن را داشتند، توانستیم به اصطلاح ضمن جلوگیری از فرار مغزها، از آموزه ها و پتانسیل های علمی آنها در راستای پیشرفت شرکتمان و تولید قطعات جدید استفاده کنیم.
وی اضافه کرد : اگر نخواهیم با تولید یک قطعه، ره صد ساله را یک شبه طی کنیم، صبر و تلاش داشته باشیم و به اصطلاح دستمان را روی زانوی خودمان بگذاریم و با یک یاعلی تلاشمان را مضاعف کنیم، قطعاً موفق خواهیم بود. و هم اکنون ۳۵ برند معروف و غیر معروف در داخل کشور از محصولات و قطعات شرکت ما استفاده می‌کنند و آن را به صورت برند به بازار ارائه می دهند.
یوشی در پایان گفت: هم اکنون موتور کرکره که واردات سالانه در حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار عدد است مبحث سنگینی در کشور دارد. این محصول سنگین که با آهن و فولاد حجیم شده، معادل ۲۸ تا ۳۰ کیلوگرم وزن دارد و چون داخل کشور تولید آن را نداریم، مجبور به خرید از چین هستیم و این محصول با وجود سود خوبی که برای واردکنندگان دارد، ضربه بسیاری برای کشور محسوب می‌شود. چرا که با وارد کردن این محصول، ارز زیادی از ایران خارج می‌شود، بنابراین خوشبختانه با تلاشی که همکارانم داشته اند، همه تجهیزات تولید موتور کرکره را نمونه سازی کردیم و این نمونه سازی ها تایید گشته و استاندارد بودن آنها اخذ گردیده و انشاءالله ظرف مدت یک الی دو ماه آینده وارد بازار کشور می‌شود و معتقدم با ورود این محصول، واردات آن به صفر می رسد و از خروج ارز زیاد از کشور جلوگیری می شود واین موضوع خبر خوشی از مجموعه ما برای کشور خواهد بود. البته مجموعه ما در خیلی از مباحث در حال تلاش است و تیم تحقیقاتی این شرکت بر سر تولید ۸ پروژه سنگین و کاربردی مشغول واکاوی و پژوهش هستند و امیدواریم همه پروژه‌ها به سرعت به مرحله تولید برسند و نزدیک ترین پروژه که به زودی وارد بازار می شود موتور کرکره برقی است که به عنوان یک سازه ایرانی برای اولین بار به بازار عرضه خواهد شد.

کد خبر: ۱۳۱٬۶۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha