۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۷
پایان بارش‌های ۲۰۰ میلی‌متری

پایان بارش‌های ۲۰۰ میلی‌متری

بر اساس پیش‌بینی تازه موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو، در این هفته و هفته منتهی به ۱۵ بهمن، از شدت بارش‌ها کاسته شده و در این مدت بارش ۲۰۰ میلی‌متری نخواهیم داشت.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، موسسه تحقیقات آب با انتشار وضعیت متوسط/ بیشینه بارش‌ها در حوضه‌های اصلی آبریز اعلام کرد: وقوع بارش‌ها برای مناطق واقع در شمال غرب، منـاطق مجـاور بـا رشته‌کوه‌های زاگـرس و به‌صورت بارش پراکنده در برخی از مناطق واقع در شمال و شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.

همچنین با توجه به چشم‌انداز بارش پیش‌بینی‌شده برای هفته دوم، وقوع بارش‌ها در منـاطق واقـع در نوار شمالی، شمال غرب و غرب کشور (مناطق مجاور با رشته‌کوه‌های زاگرس) مورد انتظار است.

بالاترین میزان بارش در این هفته در حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان با بیشینه ۸۱.۸ میلی‌متر رخ خواهد داد و این در حالی است که متوسط محدوده بارش آن ۲.۸ میلی‌متر است.

حوضه آبریز دریاچه ارومیه با بیشینه بارشی ۵۱.۸ میلی‌متری در جایگاه دوم پر بارش‌ترین حوضه آبریز کشور در این هفته قرار دارد و پس از آن حوضه آبریز فلات مرکزی با بیشینه بارشی ۴۹.۸ میلی‌متری است.

میزان بارش حوضه آبریز دریای خزر این هفته با بیشینه ۳۴.۱ میلی‌متری خواهد بود و حوضه آبریز قره قوم هم بیشینه بارش ۱۱.۲ میلی‌متری دارد.

کم بارش‌ترین حوضه آبریز این هفته حوضه آبریز مرزی شرق است که بیشینه بارش آن هشت‌دهم میلی‌متر است.

گفتنی است، این هفته ۶ حوضه آبریز درجه‌دو کشور شامل "کویردرانجیر"، "هامون، جازموریان"، "هامون، مشکیل"، "بندرعباس، سدیچ"، "رودخانه‌های بلوچستان" و "کل، مهران و مسیل‌های جنوبی" هیچ میزان بارش دریافت نخواهند کرد.

در هفته منتهی به پانزدهم بهمن‌ماه بالاترین بارش در حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان با بیشینه ۷۶.۸ میلی‌متر رخ خواهد داد.

مقام دوم پربارش‌ترین حوضه‌های آبریز در هفته منتهی به ۱۵ بهمن‌ماه متعلق به حوضه آبریز فلات مرکزی با بیشینه بارشی ۵۵.۲ میلی‌متر است و پس از آن حوضه آبریز دریای خزر با بیشینه بارشی ۵۱.۱ میلی‌متر قرار دارد.

حوضه آبریز دریاچه ارومیه در هفته منتهی به پانزدهم بهمن‌ماه بیشینه بارشی ۴۵.۳ میلی‌متری را تجربه خواهد کرد.

بارش پیش‌بینی‌شده برای حوضه آبریز قره قوم در هفته منتهی به ۱۵ بهمن‌ماه ۱۷.۴ میلی‌متر و برای حوضه آبریز مرزی شرق ۱۶.۶ میلی‌متر است.

در هفته منتهی به ۱۵ بهمن‌ماه تنها ۲ حوضه آبریز "هامون، مشکیل و رودخانه‌های بلوچستان" بدون بارش خواهند بود.

کد خبر: ۱۳۱٬۶۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha