۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
احتمال افزایش نسبی قیمت طلا در کوتاه مدت| همه چیز در انتظار تصمیم فدرال رزرو
تحلیل بازار فارکس؛

احتمال افزایش نسبی قیمت طلا در کوتاه مدت| همه چیز در انتظار تصمیم فدرال رزرو

در آستانه برگزاری نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا در خصوص تعیین نرخ بهره بانکی این کشور، قیمت طلا همچنان در مسیری افقی و نوسان حداقلی رو به حرکت بوده و انتظار می رود قیمت کمی افزایش داشته باشد.

به گزارش بازار، قیمت طلا طی روزهای گذشته با توجه به جلسه پیش روی فدرال رزرو آمریکا در روز سه شنبه، تحرکاتی بسیار کوچک را به ثبت رسانده است. لذا انتظار می رود سرمایه گذاران در اولین افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا در ماه مارس سبت به قیمت گذاری طلا اقدام کنند؛ این نخستین باری است که بانک مرکزی از دسامبر ۲۰۱۸ نرخ بهره را افزایش می دهد.

در واکنش به تصمیم مربوط به نرخ بهره که قرار است روز چهارشنبه منتشر شود، قیمت طلا ممکن است در روند صعودی فعلی خود با افزایش احتمالی بازدهی خزانه داری و در نتیجه افزایش ارزش دلار آمریکا کاهش یابد.

قیمت طلا همچنین به اطلاعات مربوط به اعتماد مصرف کننده ایالات متحده که قرار است بعدازظهر سه شنبه منتشر شود، واکنش نشان خواهد داد. تحلیلگران انتظار دارند که شاخص اعتماد ۱۱۱.۸ اعلام شود که نسبت به ۱۱۵.۸ ماه دسامبر کاهش یافته است. این شاخص، سطح اعتماد مصرف‌کننده را در مورد قدرت خرید و چشم‌انداز اقتصادی گسترده‌تر مورد اندازه‌گیری قرار می دهد. خوانش بالاتر از این حد البته احتمالاً باعث افزایش ارزش دلار شده و در عین حال پتانسیل صعودی طلا را محدود خواهد کرد.


پیش بینی قیمت طلا

احتمال افزایش نسبی قیمت طلا در کوتاه مدت| همه چیز در انتظار تصمیم فدرال رزرو



قیمت طلا برای پنجمین دور متوالی در کانال افقی معامله می شود. سرمایه گذاران مشتاق هستند که پیش از تصمیم فدرال رزرو در خصوص تعیین نرخ بهره در پایان پایان جلسه دو روزه، شرط بندی بزرگی روی این فلز گرانبها انجام ندهند. مرز بالایی و پایینی این محدوده به ترتیب در بالاترین حد دو ماهه یعنی ۱۸۴۸.۱۸ دلار و در امتداد EMA پنجاه روزه در ۱۸۲۹.۹۳ دلار قرار دارد.

در نمودار چهار ساعته، قیمت طلا همچنان بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۵ و ۵۰ روزه است. بر اساس شاخص های فنی، احتمالاً قیمت در کوتاه مدت در یک روند صعودی باقی خواهد ماند.

از یک سو، فشارهای قیمتی احتمالاً به افزایش قیمت طلا بر اساس وضعیت سنتی آن به عنوان محافظ در برابر تورم ادامه خواهد داد و از سوی دیگر، محیطی که با نرخ بهره بالاتر تعریف می‌شود، عموماً برای این فلز گرانبها نزولی است.

کد خبر: ۱۳۱٬۵۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha