۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
سالانه ۱۰ میلیارد ریال برای نگهداری از تونل‌های قزوین هزینه می‌شود
مدیرکل راهداری استان قزوین:

سالانه ۱۰ میلیارد ریال برای نگهداری از تونل‌های قزوین هزینه می‌شود

قزوین- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: سالانه حدود ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای تعمیر و نگهداری روشنایی ها، مرمت و تعمیر به تونل های این استان اختصاص داده می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین، جواد حق لطفی اظهار داشت: استان قزوین دارای ۱۲ دستگاه تونل در آزادراه و جاده قدیم قزوین -رشت، قزوین-آوج و منطقه رودبار الموت در مجموع به طول پنج هزار و ۹۳۰ متر است.

وی تصریح کرد: برای نگهداری از وضعیت حال تونل های موجود در سطح استان سالانه به حداقل ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم در حالی که اعتبارات تخصیص داده شده تنها برای حفظ و نگهداری از سیستم های روشنایی داخل تونل ها کفایت می کند.

به گفته وی، تعمیرات جت فن ها، سرویس مرتب تهویه هوا، رنگ آمیزی دیواره های داخل تونل، شستشوی مرتب و دوره ای و تثبیت دیواره و همچنین سقف ها جهت جلوگیری از هرگونه ریزش از جمله مواردی هستند که باید در سرویس و نگهداری از تونل همه ساله به آن توجه داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین بیان کرد: تونل شیرین سو واقع در کیلومتر ۵۵ جاده قدیم قزوین-رشت به طول یک هزار و ۷۵۰ متر به عنوان مهم ترین تونل در سطح استان قزوین است که با توجه به قدیمی بودن آن، همه ساله به علت های مختلف از جمله ریزش مسدود می شود و نیازمند بهسازی است.

وی یادآور شد: جاده در دست احداث قزوین - تنکابن به طول ۱۶۷ کیلومتر که عملیات اجرایی آن از سال ۸۴ آغاز شده و ۹۶ کیلومتر آن در استان قزوین واقع شده نیز دارای سه دستگاه تونل می باشد.

کد خبر: ۱۳۱٬۵۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha