۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۷
اقدام بانک‌ها برای تسهیل در دریافت وام
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد

اقدام بانک‌ها برای تسهیل در دریافت وام

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: برخی بانک‌ها دریافت ضمانت برای دریافت تسهیلات را با کمک سهام عدالت تسهیل کرده‌اند و این اقدام از طریق اپلیکیشن‌های موبایلی نیز اتفاق افتاده است که اقدامی کاملا مثبت است.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، علی رضایی، درباره تخصیص کارت‌های اعتباری به مردم بر اساس اعتبار، اظهار کرد: اکنون نقدینگی کشور به سمتی می‌رود که باید هر چه زودتر مانع از افزایش آن شد؛ زیرا اگر از افزایش نقدینگی کشور جلوگیری نشود تبعات بدی برای اقتصاد کشور خواهد داشت.

وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که باعث می‌شود نقدینگی در کشور نزولی شود یا توقف پیدا کند تخصیص کارت اعتباری است. یعنی اگر کارت اعتباری با منابع اعتبارات در اختیار مردم گذاشته شود هم نیازهای افراد تامین می‌شود و هم کنترل خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: حتی کارت‌های اعتباری می‌توانند منابع بانکی کشور را کنترل کند. زیرا شاهد پول‌پاشی‌های فراوانی در کشور هستیم که باید هر چه زودتر این اتفاق هم از سوی دولت و هم از سوی بانک‌ها متوقف شود.

رضایی تصریح کرد: اقدام مثبتی که تخصیص کارت‌های اعتباری با خود به همراه دارد رشد تولید داخلی است. یعنی این مورد می‌تواند به تولید کننده کمک کند که منابع اولیه خود را بدست آورد تا با آن منابع چرخ کارخانه خود را بچرخاند و تولیدات خود را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه مزایای کارت‌های اعتباری از معایب آن بیشتر است، بیان کرد: اقدام مثبت دیگری که این کارت با خود دارد قرار گرفتن اعتبار به جای پول است که این خود به تنهایی بزرگترین مزایای این کارت به حساب می‌آید، زیرا هم می‌تواند نقدینگی جامعه را مدیریت کند و هم می‌تواند اتفاقات خوبی را در اقتصاد کشور رقم زند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: گزارش‌هایی وجود دارد که برخی از بانک‌ها دریافت ضمانت را برای دریافت این تسهیلات آسان کردند یعنی می‌توانند سهام عدالت را به عنوان ضامن قرار داد و همچنین این اتفاق از طریق اپلیکیشن های موبایلی نیز اتفاق افتاده است که کاملا اقدام مثبتی است.

کد خبر: ۱۳۱٬۴۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha