۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱
دو شرط ساده برای گران نشدن لوازم خانگی در  بهار ۱۴۰۱
قیمت لوازم خانگی درسال آینده به کدام سو می رود؟

دو شرط ساده برای گران نشدن لوازم خانگی در بهار ۱۴۰۱

هاشمی، دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: در صورت وجود آرامش و ثبات نسبی بر فضای اقتصادی جامعه و پایداری در تامین مواد اولیه تولید، قطعا نباید در بهار ۱۴۰۱ شاهد افزایش قیمت لوازم خانگی باشیم.

بازار؛ گروه صنعت: عباس هاشمی در گفتگو با خبرنگار تحلیل بازار در خصوص وضعیت صنعت لوازم خانگی در کشور، اظهار داشت: در تغییر قیمت لوازم خانگی پارامتر های بسیاری موثر است، از جمله آن می توان به نرخ ارز اشاره کرد که با توجه به تاثیر آن بر مبلغ مواد اولیه تاثیر مستقیم بر قیمت لوازم خانگی دارد.

وی با بیان اینکه بهای تمام ‌شده محصولات لوازم خانگی ارتباط مستقیم با قیمت‌های جهانی دارد، گفت: عرضه مواد اولیه صنایع بالا دستی در بورس کافی نیست و تولیدکنندگان مجبور هستند بخشی از نیاز خود را با قیمت‌های کنترل‌ نشده از بازار آزاد تهیه کنند.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران بیان کرد: امکان افزایش قیمت محصولات لوازم خانگی بدون موافقت سازمان حمایت برای واحدهای تولیدی انجام نمی شود و اگر در بعضی از تولیدات با افزایش قیمت روبرو هستیم، به دلیل تغییرات نرخ ارز و نرخ مواد اولیه داخلی بوده است.

هاشمی با اشاره به حمایت رهبر معظم انقلاب از تولیدات داخلی، اظهارکرد: نامه مقام معظم رهبری در خصوص ممنوعیت واردات لوازم خانگی به‌موقع بود و باید بخش خصوصی و تولیدکنندگان در راستای این حمایت برنامه ویژه ای را طراحی کنند.

وی در خصوص وضعیت قیمتی لوازم خانگی در سال آینده گفت: در صورت وجود آرامش و ثبات نسبی بر فضای اقتصادی جامعه و پایداری در تامین مواد اولیه تولید، قطعا نباید در بهار ۱۴۰۱ شاهد افزایش قیمت لوازم خانگی باشیم.

کد خبر: ۱۳۱٬۴۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha