۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
سال ۲۰۲۲ کشتی‌های کانتینری کمتری اوراق می‌شود

سال ۲۰۲۲ کشتی‌های کانتینری کمتری اوراق می‌شود

مالکان کشتی‌های کانتینری در سال ۲۰۲۲ هم ترجیح می‌دهند مانند سال ۲۰۲۱ کشتی‌های قدیمی خود را به جای اعزام به یاردهای اوراق برای حمل کالا استفاده کنند.

به گزارش بازار به نقل از گروه بین‌الملل مانا، آلفالاینر در تحلیل هفتگی خود با اشاره به اینکه در سال ۲۰۲۱ اوراق کشتی‌های کانتینری در پایین‌ترین سطح تاریخی خود قرار داشت اعلام کرد: در این سال در مجموع چهار کشتی کوچک کمتر از ۱۰۰۰ TEU در مجموع ۲۴۸۹ TEU کانتینر به یاردهای اوراق اعزام شدند که این میزان خیلی کمتر از ۱۹۴ هزار و ۵۰۰ TEU کشتی بازیافت شده در سال ۲۰۲۰ است.

این گزارش حاکی است در سال ۲۰۱۷ کشتی‌هایی با ظرفیت ۴۱۷ هزار TEU و در سال ۲۰۱۶ با ظرفییت ۶۵۵ هزار TEU تخریب شده بودند که در مقایسه با سال ۲۰۲۱ ارقام بسیار بالایی است.

در ادامه گزارش آمده است مالکان در سال ۲۰۲۱ به علت بازار داغ قیمت‌ها ترجیح دادند کشتی های خود را در خطوط کانتینری استفاده کرده و یا با اجاره آن‌ها به سودهای بی‌سابقه‌ای دست یابند.

در این ارتباط کارشناسان آلفالاینر اعتقاد دارند در سال جاری میلادی هم مالکان همچنان از اعزام کشتی‌ها به یاردهای اوراق خودداری خواهند کرد.

اما ممکن است در سال ۲۰۲۳ شاهد افزایش چشمگیر اوراق کشتی‌های قدیمی و کوچکتر باشیم.

این گزارش حاکی است در حال حاضر کشتی‌های با عمر ۲۵ تا ۳۰ سال در ناوگان کانتینری جهانی فعالیت می‌کنند این درحالی است که کشتی‌هایی با همین سن در سال‌های قبل از کرونا یعنی زمانی‌که قیمت کشتی‌های کانتینری پایین بود، به یاردهای اوراق اعزام می‌شدند، اما سودجویی مالکان باعث شده تا کشتی های قدیمی در ناوگان جهانی بمانند.

از سوی دیگر خرید و فروش کشتی‌ها به قیمت بالاتر نیز باعث شده مالکان کشتی از اعزام آن‌ها به یاردهای اوراق خودداری ورزند.

کد خبر: ۱۳۱٬۳۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha