۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
۷۱۷کارت بازرگانی برای فعالان اقتصادی خراسان جنوبی صادر شده است
رئیس اتاق بازرگانی بیرجند:

۷۱۷کارت بازرگانی برای فعالان اقتصادی خراسان جنوبی صادر شده است

بیرجند- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند گفت: تاکنون ۷۱۷ کارت بازرگانی برای فعالان اقتصادی استان با هدف صادرات و واردات صادر شده است.

محسن احتشام در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: تاکنون ۷۱۷ کارت بازرگانی برای آن دسته از فعالان اقتصادی خراسان جنوبی که تمایل به فعالیت در زمینه صادرات و واردات داشته اند، صادر شده است که از این تعداد برای حدود ۴۹۰ نفر در حوزه بازرگانی، ۴۷ نفر در حوزه معدن، ۷۳ نفر در حوزه کشاورزی و ۱۰۷ نفر در حوزه صنعت کارت بازرگانی صادر شده است.

به گفته وی کسانی که متقاضی صدور کارت بازرگانی هستند باید دارای شرایطی مانند ۲۳سال سن و مدرک حداقل دیپلم باشند و کسانی که دیپلم ندارند سه سال سابقه فعالیت تجاری یا تولیدی آنها جایگزین می شود و از این کارت برای صادرات و واردات و صدور گواهی مبدا و فرم A استفاده می شود.

احتشام ادامه داد: به در خواست دارنده کارت بازرگانی، این کارت باطل و به درخواست مراجع ذی صلاح ابطال و یا تعلیق می شود و در خراسان جنوبی به درخواست متقاضی و مراجع ذی صلاح تعدادی کارت بازرگانی باطل شده است.

وی در باره صدور کارت های بازرگانی هوشمند اظهار کرد: ۱۰ سال از زمان صدور کارت های بازرگانی هوشمند می گذرد اما از مرداد ۱۳۹۹ صدور یا تمدید این کارت ها از طریق سامانه جامع تجارت انجام می شود و برای این کار ابتدا سازمان صمت پرونده الکترونیکی متقاضی را بررسی می کند و پس از تایید در کارتابل متقاضی در سامانه هوشمند، کارت بازرگانی قرار می گیرد و برای تایید مجدد و چاپ آن کارت به اتاق بازرگانی ارسال می شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی بیرجند در خصوص مزایا و معایب صدور کارت بازرگانی هوشمند گفت: هر طرحی دارای معایب و مزایای است و از آن جایی که استعلام های تامین اجتماعی، بانک ها و امور مالیاتی در حال حاضر به صورت آنلاین انجام می شود سرعت صدور کارت بازرگانی افزایش یافته و تعداد مراجعه ارباب الرجوع کمتر شده است.

به گفته احتشام از آن جایی که این کار در قالب هوش مصنوعی انجام می شود در چارچوبی خیلی خشک و مقرراتی قرار می گیرد که سبب شده فرآیند آن مقداری سخت تر ، طولانی تر و پیچیده تر شود.

کد خبر: ۱۳۱٬۲۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha