۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
ورود انواع کالا به ارزش ۸۴۰ میلیون دلار از گمرکات آذربایجان غربی
معاون صمت آذربایجان غربی خبر داد:

ورود انواع کالا به ارزش ۸۴۰ میلیون دلار از گمرکات آذربایجان غربی

ارومیه - معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از ورود انواع کالا به ارزش ۸۴۸ میلیون دلار از طریق گمرکات و بازارچه های مرزی این استان طی سال گذشته خبر داد.

محمد دهقان ظهر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به میزان واردات کالا در طول سال گذشته به استان گفت: سال گذشته شاهد ورود بیش از ۵۷۹ هزار تن انواع کالا به ارزش ۸۴۸ میلیون دلار از طریق گمرکات و بازارچه های مرزی استان آذربایجان غربی بودیم.

وی ادامه داد: این میزان واردات کالا با وجود تمامی تحریم های اعمال شده به کشورمان و محدودیت های موجود در صادرات و واردات کالا انجام شده است.

دهقان میزان رشد واردات کالا به لحاظ ارزشی به استان را ۵۷ درصد دانست و گفت: همچنین در سال گذشته صادرات کالاهای غیر نفتی از گمرکات و بازارچه های مرزی استان از لحاظ ارزشی ۳۰ درصد  نسبت به سال ۹۷ افزایش داشت.

معاون سازمان صنعت و معدن استان آذربایجان غربی با اشاره ای به کشورهای هدف برای صادرات محصولات کشاورزی استان گفت: کشورهای هدف برای صادرات کالاهای غیرنفتی را می توان روسیه، ترکیه، هند، پاکستان، گرجستان، آلمان، آذربایجان، رومانی، مقدونیه و کشورهای عربی دانست.

رشد 229 درصدی ارزش صادراتی سیب درختی آذربایجان غربی

وی با اشاره ای به یکی از محصولات مهم صادراتی این استان گفت: سیب درختی یکی از این کالاهای استراتژیک برای استان است که در طول سال گذشته شاهد افزایش ۹۶ درصدی صادرات این محصول از استان بودیم.

دهقان در خصوص آورده مالی این محصول برای استان گفت: میزان صادرات این محصول بیش از ۱۱۵ هزار تن بوده که با آورده مالی ۱۴۷ هزار و ۶۳ میلیون دلار توانسته به یکی از کالاهای مناسب صادراتی استان تبدیل شود.

وی ادامه داد: صادرات این محصول به لحاظ ارزشی در طول سال گذشته ۲۲۹ درصد رشد داشته است. 

کد خبر: ۱۳٬۱۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha