۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
توقف پروازهای سه شرکت هواپیمایی/ زیان ۳ هزار میلیارد تومانی ایرلاین ها
دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی خبر داد

توقف پروازهای سه شرکت هواپیمایی/ زیان ۳ هزار میلیارد تومانی ایرلاین ها

دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی در حالی از کاهش ۹۰ درصدی پروازها خبر می دهد که به گقته او ۳ شرکت هواپیمایی پروازهای خود را به طور کامل متوقف کرده اند.

خبرگزاری بازار_با توجه به شیوع ویروس کرونا و آغاز طرح فاصله اجتماعی از اوایل فروردین ماه جاری میزان سفرها و به تبع آن پروازها به شکل قابل توجهی کاهش داشته است بطوریکه طبق گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی به خبرگزاری بازار بیش از ۹۰ درصد از میزان پروازها کاهش یافته است.

اگر بخواهیم میزان کاهش پروازها را بررسی کنیم می توانیم از فرودگاه پرتردد کشور این مقایسه را انجام دهیم چرا که در سال جاری و تنها با گذشت ۲۰ روز از سال پروازها از این فرودگاه ۱۰ برابر کاهش یافته است.

کاهش ۹۰ درصدی پروازها

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بازار در پاسخ به این سوال که آیا از ستاد ملی کرونا بخشنامه جدیدی مبنی بر رفتن به سمت عادی سازی پروازها صادر شده یا خیر گفت:فعلا شرایط کشور در خصوص مقابله با ویروس کرونا مثل گذشته است و هیچ تفاوتی نسبت به گذشته را شاهد نیستیم.

زیان 3 هزاز میلیارد تومانی تا نیمه فروردین

وی در پاسخ به این سوال که میزان کاهش پروازها چقدر است و آیا برآوردی از میزان ضرر و زیان شرکتها انجام شده است افزود:محدودیت پروازها به شکلی است که شاید هیچ کسی تصور آنرا هم نمی کرد که این شرایط روزی بخواهد رخ دهد.در حال حاضر میزان پروازها به ۱۰ درصد ظرفیت رسیده است.

اسعدی سامانی ادامه داد:آنچه که تاکنون مورد بررسی قرار گرفته این است که میزان زیان شرکتهای هواپیمایی تا نیمه اول فروردین ماه بالغ بر سه 6زار میلیارد تومان بوده است.

وی با تاکید بر اینکه این وضعیت و زیان شرکتهای هواپیمایی را به دولت و وزارت راه و شهرسازی ارائه کرده ایم خاطر نشان کرد:درخواست ما این است که به شرکتهای هواپیمایی تسهیلات در نطر گرفته شده از سوی دولت نیز پرداخت شود تا این شرکتها از عهده مخارج و هزینه ها و حتی حقوق پرسنل خود بربیایند.

دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی با تاکیر بر اینکه امیدواریم شهرداریها در دریافت عوارض و شرکت پالایش و پخش طلبهای خود را به تاخیر بیاندازند اظهار داشت:امیدواریم هر چه زودتر ویروس کرونا را شکست دهیم تا وضعیت سفر و پروازها به حالت عادی بازگردد.

اسعدی سامانی در پاسخ به این سوال که آیا این محدودیت پروازها باعث شده تا شرکتهای هوامیمایی به طور کلی پروازهای خود را متوقف کنند گفت:از نام بردن اسامی شرکتهایی که به طور کامل پروازهای خود را متوقف کرده اند معذورم اما در حال حاضر سه شرکت هواپیمایی هستند که پروازهای خود را بطور کامل متوقف کرده اند.

پروازهای فرودگاه مهرآباد با ۱۰ برابر افت به ۷۰ پرواز در روز کاهش یافته است

وی در پاسخ به این سوال که به عنوان نمونه اگر بخواهیم پروازهای فرودگاه مهرآباد تا چه حد در روز است و تا چه حد کاهش یافته است گفت:پروازهای فرودگاه مهرآباد روزانه به ۷۰ تا ۸۰ پرواز رسیده است که اگر بخواهیم با پارسال میزان پروازها را مقایسه کنیم میزان پروازها بالغ بر ۱۰ برابر کاهش یافته است.

کد خبر: ۱۳٬۱۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha