۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۰
رقابت تنگاتنگ زعفران و سیمان در بازار گواهی سپرده کالایی
در دی ماه ۱۴۰۰ رقم خورد؛

رقابت تنگاتنگ زعفران و سیمان در بازار گواهی سپرده کالایی

در جریان معاملات دی ماه ۱۴۰۰ در بازار گواهی سپرده کالایی بورس کالای ایران، ۳۹ میلیون و ۱۲۷ هزار ورقه بهادار مبتنی بر کالا به ارزشی بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال خرید و فروش شد =.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازارسرمایه (سنا)، طی دی ماه امسال ۱۶ میلیون و ۸۷۵ هزار و ۱۲۳ گواهی سپرده زعفران نگین به ارزش بیش از ۵۴۱۰ میلیارد و ۳۲۷ میلیون ریال دادوستد شد. با ثبت این آمار معاملاتی زعفران نگین توانست بر سیمان غلبه کرده و جایگاه نخست حجم معاملات را به دست آورد.

۱۶ میلیون و ۸۵۰ هزار گواهی سپرده سیمان نیز در حالی معامله شد که ارزش این معاملات به رقمی بالغ بر ۸۷ میلیارد ریال رسید. به این ترتیب سیمان رتبه دوم حجم معاملات ماهانه را کسب کرد.

سکه طلا نیز با دادوستد ۵ میلیون و ۲۰۱ هزار و ۷۰۰ گواهی سپرده کالایی دست به دست شد که رتبه سوم حجم معاملات با کسب سهم ۱۳ درصدی، به این دارایی پایه رسید. این در حالی است که دارایی مذکور با ثبت ارزشی حدود ۶۴۴۰ میلیارد و ۹۰۶ میلیون ریال برنده معاملات ماهانه از نظر بیشترین ارزش معاملات بود و به تنهایی ۵۴ درصد از ارزش کل معاملات را به ثبت رساند.

در دوره مذکور، ۹۰ هزار و ۱۷۹ گواهی سپرده میلگرد نیز به ارزش تقریبی ۱۲.۷ میلیارد ریال در بازار خرید و فروش شد.

معامله گران ۶۱ هزار و ۷۱۸ گواهی سپرده برنج طارم را نیز در حالی خریدند که ارزش نزدیک به ۳۴ میلیارد ریالی را رقم زد.

ارزش معامله ۳۷ هزار و ۱۴۷ گواهی سپرده زعفران پوشال نیز به رقم ۸.۵ میلیارد ریال بالغ شد.

در دی ماه ۱۴۰۰، در نمادهای معاملاتی گواهی سپرده زیره سبز، پسته، نخود و کشمش سبز نیز در مجموع ۱۱ هزار و ۸۷۷ ورقه بهادار کالا به ارزشی بیش از ۱۳.۶ میلیارد ریال خرید و فروش شد.

کد خبر: ۱۳۱٬۱۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha