۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹
کرم ضد لک مناسب چی بخریم؟

کرم ضد لک مناسب چی بخریم؟

پیش از آن که به ویژگی‌های یک کرم ضدلک خوب بپردازیم لازم است ببینیم که لک صورت در اثر چه مواردی ایجاد می‌شود؟

به گزارش بازار، همه افرادی که صورتشان به دلایل مختلف دچار لک می‌شود، این پرسش که بهترین کرم ضد لک صورت چیه؟ ذهنشان را درگیر کرده و هنگامی که به متخصصان پوست مراجعه می‌کنند این موضوع را با آن‌ها در میان می‌گذارند تا بتوانند با استفاده از بهترین کرم‌های ضد لک موجود، مشکل پیش آمده را برطرف نمایند. اما واقعا کرم ضد لک مناسب چه کرمی است؟ چنانچه تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید قصد داریم ضمن پرداختن به دلایلی که سبب به وجود آمدن لک در صورت می‌شود، به این پرسش پاسخ دهیم تا شما بتوانید متناسب با ویژگی‌های پوست خودتان محصولی باکیفیت را خریداری کنید. در انتها نیز داروخانه آنلاین مهتا طب را به شما معرفی خواهیم کرد که می‌توانید انواع محصولات پوستی و بهداشتی را از این مجموعه به صورت اینترنتی خریداری نمایید.

چه دلایلی باعث ایجاد لک صورت می‌شود؟

پیش از آن که به ویژگی‌های یک کرم ضدلک خوب بپردازیم لازم است ببینیم که لک صورت در اثر چه مواردی ایجاد می‌شود؟ حتما شما هم گاهی روی صورت خود لک یا لک‌هایی را مشاهده کرده‌اید که گاه موقتی بوده‌اند و گاه ماندگار شده‌اند و شما تمام تلاش‌تان را کرده‌اید تا آن‌ها را از بین ببرید و پوست‌تان را به رنگ و زیبایی اولیه باز گردانید. اما باید بدانید تمامی لک‌هایی که روی صورت به وجود می‌آیند دلیل و منشاء خاصی دارند.

  • بالا رفتن سن یکی از دلایل بروز لک صورت می‌باشد.

چنانچه شما در طول دوران زندگی خود در معرض نور آفتاب قرار گرفته باشید و در این شرایط از کرم‌های ضد آفتاب مناسب استفاده نکرده باشید از سن ۴۰ سالگی به بعد این لک‌ها کم کم خود را نمایان کرده و تا سنین بالا بیشتر می‌شوند که طبیعتا درمان آن‌ها هم به سختی صورت خواهد گرفت.

  • استفاده از برخی داروها باعث ایجاد لک صورت می‌شود.

مصرف بسیاری از داروهای ضد سرطان، ضد مالاریا، داروهای هورمونی مختلف مانند قرص‌های ضد بارداری و ... سبب به وجود آمدن لک‌های پوستی می‌شوند که ممکن است پس از قطع دارو این لک‌ها برطرف شده و یا برای مدت طولانی‌تری باقی بمانند.

  • برخی از بیماری‌ها می‌توانند لک صورت را پدید آورند.

بیماری‌های کبدی، روماتیسم، مشکلات ریوی مانند آسم و همچنین بیماری‌های التهابی مانند لوپوس می‌توانند علت به وجود آمدن لک‌های صورت باشند. همچنین آکنه و جوش‌ها چنانچه دستکاری شوند می‌توانند لک‌های قهوه‌ای پوستی بر جای بگذارند و نیاز شود تا با استفاده مداوم کرم ضد لک این لک‌ها را برطرف نمود.

  • بارداری یکی دیگر از دلایل بروز لک صورت می‌باشد.

بسیاری از مادران باردار در این دوران صورت‌شان دچار لک می‌شود و این لک‌ها که بیشتر روی پیشانی و چانه بروز پیدا می‌کند ممکن است پس از بارداری از بین برود و یا تا چند ماه باقی بماند.

موارد دیگری همچون کک و مک، رادیوتراپی و یا وراثت و ژنتیک نیز می‌توانند از عوامل ایجاد لک صورت به شمار آیند که گاهی با استفاده از کرم ضد لک و یا سایر درمان‌های دیگر می‌توان آن‌ها را بهبود بخشید. اما پرسش بهترین کرم ضد لک صورت چیه؟ سوالی است که همه این افراد از خودشان و یا پزشکان متخصص پوست و مو پرسیده‌اند. ما در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

کرم ضد لک چیست و چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

کرم ضد لک یا همان کرم روشن کننده دارای ترکیبات متوقف کننده ملانین سازی که عامل ایجاد لک هستند، مانند ویتامین ث، کوجیک اسید، رزورسینول، هیدروکینون، آربوتین و... می باشند و از طرفی برخی ترکیبات لایه بردار ملایم مثل اسید میوه و سالی سیلیک اسید در آنها قرار گرفته تا بتواند لکهایی که به عمق پوست نفوذ کرده اند را نیز درمان نماید.

دوره درمان لک ۴ تا ۶ ماه زمان لازم دارد و نباید انتظار داشته باشید که در عرض چند هفته لکهای شما محو شوند. بطور کلی میتوان گفت، درمان لک جز پروسه های درمانی طولانی مدت است.

دوره درمان لک چقدر است؟

علت ابجاد لک یکی از متغیرها در طول دوره درمان است. مثلا لکهای ناشی از جوش راحتتر از لکهای آفتاب، بارداری و اختلالات هورمونی قابل درمانند و البته قابل بازگشت هم نیستند. اگر علت ایجاد لک مصرف قرص، اختلال هورمونریال ژنتیک یا مشکلات این چنین که ناشی از ژن و هورمون هستند باشد، احتمال طولانی تر شدن دوره درمان را بالا میبرند و از طرفی برای عدم برگشت لکها باید پس از طی کردن دوره درمان، از کرمهای کنترل لک استفاده نمائید.

برای افزایش سرعت درمان لک باید چکار کرد؟

باید همزمان با مصرف کرم یا سرمهای ضد لک و روشن کننده از محصولات کمکی دیگر مانند ماسک روشن کننده، شویبنده روشن کننده، کرم ویتامین ث، لایه بردار ملایم، اسکراب استفاده نمائید و همچنین مادامی که از کرم ضد لک استفاده می شود، باید روزانه از کرم ضد آفتاب مناسب نیز استفاده گردد.

برای تهیه یک پکیج کامل درمان لک باید یک عکس از پوست خود بهمراه یک شرح حال از سن، جنسیت، علت ایجاد و محصولات مورد استفاده در طی روز به شماره ۰۹۳۵۸۳۴۳۶۱۲ در برنامه واتساپ ارسال نمائید تا مشاوران پوست و مو و پزشکان داروساز در داروخانه مهتاطب شما را راهنمایی نمایند و بتوانید بهترین پکیج درمان لک مناسب خود را از داروخانه مهتاطب بصورت اینترنتی خریداری نمائید.

دو نکته مهم:

در زمان درمان با ضد لک‌ها حتما از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب اجتناب کرده و یا از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید. مناسب‌ترین زمان برای درمان لک‌های صورت فصول سرد سال است زیرا در این زمان گرما نمی‌تواند به پوستی که با استفاده از کرم ضد لک حساس‌تر شده آسیب برساند.

داروخانه آنلاین مهتا طب

مجله پزشکی WWW.MAG.MAHTATEB.COM و داروخانه آنلاین مهتاطب، زیر مجموعه داروخانه شبانه روزی دکتر حریری و میرنظامی در تهران می باشد و شما عزیزان برای خرید محصولات درمانی در زمینه مشکلات پوست و مو می توانید به سایت www.mahtateb.com مراجعه نمایید و یا در واتساپ به شماره ۰۹۳۵۸۳۴۳۶۱۲ پیامک دهید تامشاوران پوست و موی مهتاطب شما را در خرید محصول مناسب راهنمایی کنند.

کد خبر: ۱۳۱٬۱۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha