۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
تحلیل گروه پالایش نفت بورس تهران

تحلیل گروه پالایش نفت بورس تهران

هلالات، رئیس هیات مدیره شرکت سبدگردان اقتصاد بیدار نوشت: پالایشی ها در پاییز سال ۹۹ به درآمد ۹۵.۴ همتی رسیدند. این شش شرکت در پاییز سال جاری ۱۸۰ همت درآمد کسب کردند.

به گزارش بازار، وحید هلالات، کارشناس بازار سرمایه نوشت: پالایشی ها در پاییز سال ۹۹ به درآمد ۹۵.۴همتی رسیدند. این شش شرکت در پاییز سال جاری ۱۸۰همت درآمد کسب کردند. این درآمد نسبت به میانگین دو فصل ابتدایی سال ۱۴۰۰ رشد ۲۹درصد نشان می دهد. شتران شپنا شتران در پاییز نسبت به نیمه نخست سال عملکرد بسیار بهتری داشتند.

این صنعت در زمستان ۹۸ زیان ده شد که علت آن کرونا بود. در پاییز و زمستان ۹۹ به ترتیب ۱۲.۲همت و ۲۴همت سود ساخت. در بهار سال جاری ۱۲.۱همت، تابستان ۱۱همت و در پاییز ۱۸.۱همت سود خالص محقق شد که نسبت به تابستان و میانگین نیمه نخست برای تمام نمادها به جز شاوان صعودی بود و نسبت به پاییز ۹۹ برای تمام نمادها صعودی بود به جز شپنا.

زمستان ۱۳۹۹ فصل گرمی برای پالایشی ها بود. سود پاییز ۱۴۰۰ هیچ کدام از پالایشی ها به اندازه زمستان ۹۹ نبوده اما شتران در پاییز ۱۴۰۰ به ۴۰۳ سود و در زمستان ۹۹ به ۴۵۲ریال سود رسیده بود که کمترین انحراف پالایشی ها است.

متوسط P.e گروه همکنون ۴.۴ است و با کرک اسپردهای فعلی در پایان سال ۴.۸ خواهد بود و قاعدتا شتران شبندر پایین ترین P.e گروه می مانند البته اندکی با سایرین فاصله دارند.

تحلیل گروه پالایش نفت بورس تهران

تحلیل گروه پالایش نفت بورس تهران

تحلیل گروه پالایش نفت بورس تهران

کد خبر: ۱۳۱٬۱۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha