۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
تولید روزانه ۲۲۰ تن مرغ گرم در کشتارگاه‌های همدان
معاون جهادکشاورزی استان همدان عنوان کرد:

تولید روزانه ۲۲۰ تن مرغ گرم در کشتارگاه‌های همدان

همدان - محمدی، معاون صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: امسال و از ابتدای دی ماه سال‌جاری تاکنون به طور میانگین روزانه ۲۲۰ تن لاشه مرغ گرم در کشتارگاه‌های استان تولید شده است

حسن محمدی در گفتگو با خبرنگار بازار درخصوص تامین اقلام اساسی مورد نیاز بازار به ویژه ایام پایانی سال اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان از طریق واحدهای تخصصی معاونت‌های مربوطه در خصوص تامین مرغ مورد نیاز برای این ایام اقدام به طراحی و تدارک برنامه‌هایی در راستای تقویت جوجه ریزی در واحدهای تولیدی کرده است.

وی با اشاره به اینکه ماه گذشته دو میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در واحدهای تولیدی مرغ گوشتی استان انجام شده است، ادامه داد: این روند با شدت بیشتری در بهمن ماه برنامه ریزی شده و تولیدات آن در پایان سال و تقریبا اواخر اسفند و شب عید به بازار می‌آید.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه براساس برنامه ریزی انجام شده جوجه ریزی به مقداری در این ایام زیاد می‌شود که در پایان سال به مشکل بر نخوریم، افزود: از ابتدای دی ماه سال‌جاری تاکنون به طور میانگین روزانه ۲۲۰ تن لاشه مرغ گرم در کشتارگاه‌های استان تولید شده و به بازار استان و سایر استانهای کشور صادر شده است.

شاهد عرضه مرغ پایین تر از قیمت مصوب هستیم
محمدی با اشاره به اینکه درحال حاضر مشکلی در مورد توزیع مرغ وجود ندارد و حتی ما مازاد تولید داریم، اضافه کرد: بازار کاملا اشباع است و حتی در روزهای اخیر شاهد عرضه مرغ پایین تر از قیمت مصوب هستیم.

وی با اشاره به اینکه معاونت بهبود تولیدات دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی به نحوی برنامه ریزی کرده‌اند که تولید مرغ در ماه‌های آتی و در ماه منتهی به رمضان مشکلی نداشته ایجاد نشود، بیان کرد: علاوه بر این به عنوان ذخیره استراتژیک حدود ۸۰۰ تن مرغ منجمد نیز در حال حاضر در انبارها و سردخانه پشتیبانی امور دام ذخیره شده که در صورت نیاز به بازار تزریق خواهد شد.

معاون صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه به میوه شب عید اشاره کرد و با بیان اینکه میوه مورد نیاز شب عید و ایام‌ پایانی سال هم اقدامات خوبی نیز از یکی یا دو ماه گذشته آغاز شده است، ادامه داد: مباشر این موضوع سازمان تعاون روستایی استان همدان بوده که انتخاب شده و اقدام به خرید کرده‌اند.

سیب و پرتقال به صورت مرکزی خریداری شده و در حال حاضر مشغول به حمل به سمت سردخانه‌های سطح استان برای نگهداری است

وی با بیان اینکه پیش بینی و پیشنهاد شده که ۶۰۰ تن سیب و ۱۲۰۰ تن پرتقال خریداری شود، افزود: سیب و پرتقال به صورت مرکزی خریداری شده و در حال حاضر مشغول به حمل به سمت سردخانه‌های سطح استان برای نگهداری است.

محمدی با بیان اینکه امسال میزان تولید میوه در کشور بالا بود مشکل خاصی در رابطه با میوه شب عید نخواهیم داشت، اضافه کرد: در خصوص گوشت قرمز در حال حاضر میزان تولید روزانه استان متعادل و مناسب است و برای تنظیم بازار گوشت قرمز در زمان نیاز از طریق پشتیبانی امور دام اقدام‌ می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر در زمینه گوشت قرمز دام سبک و سنگین دارای مازاد تولید هستیم، عنوان کرد: شرکت پشتیبانی امور دام نسبت به خرید از دامداران و ذخیره سازی گوشت قرمز در حال اقدام است و گوشت مازادی که تولید می‌شود در ایامی که مورد نیاز و ضروری باشد برای تنطیم بازار استان به بازار تزریق خواهد شد.

معاون صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی استان همدان در رابطه با قیمت گوشت قرمز با بیان اینکه در یک یا دو ماه گذشته قیمت گوشت قرمز ثابت بوده و افزایش قیمت نداشته ایم، ادامه داد: با توجه به میزان کشتار روزانه و میزان دام عرضه شده برای کشتار در میدان عرضه دام به نظر مشکل خاصی نداشته باشیم.

کد خبر: ۱۳۱٬۰۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha