۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
بازگشت تدریجی رونق به بازار طلا؛ افزایش قیمت با شیب ملایمی ادامه دارد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

بازگشت تدریجی رونق به بازار طلا؛ افزایش قیمت با شیب ملایمی ادامه دارد

لرستان- محمدولی، رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا و جواهر با بیان اینکه روند افزایش قیمت طلا با شیب ملایمی ادامه دارد، گفت: قانون حذف مالیات بر ارزش افزوده طلا می‌تواند رونق را به بازار برگرداند.

عبادالله محمدولی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: با توجه به پایان یافتن سال میلادی و نزدیک شدن به پایان سال شمسی، تا حدی تقاضا برای بازار طلا بالا می‌رود و از آنجایی که مردم در این موقعیت‌های اقتصادی به دنبال ایجاد ارزش افزوده از پول‌های خود هستند به سمت بازارهای مختلف از جمله مسکن، طلا و... می‌روند.

وی با بیان اینکه تا پایان سال روند افزایش قیمت با شیب ملایمی ادامه دارد، افزود: متأسفانه رویکرد اقتصاد ما خبری شده است و به شدت تحت تأثیر سیسات قرار دارد کمااینکه بحث مذاکرات وین در این مدت تاثیر خود را بر بازار داخلی و خارجی داشته است که این ضعف بازار داخلی را نشان می‌دهد.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا و جواهر عنوان کرد: بنده معتقدم که مذاکرات وین خروجی ندارد و هیئت ایران هم به درستی این قضیه را مدیریت می کند به‌همین دلیل به دنبال تقویت ارتباط با کشورهای همسایه مانند چین و روسیه و استفاده از ظرفیت آنهاست تا بتوانند آینده مملکت را مدیریت کنند ولی در عین حال هر بازار و خبری از مذاکرات وین می‌تواند بازار داخلی تأثیر مثبت و منفی بگذارد.

وی در رابطه با تأثیر حذف مالیات بر ارزش افزوده طلا، تصریح کرد: این قانون می‌تواند بسیار کمک کننده باشد تا دوباره رونق گذشته به بازار طلا برگردد که البته این موضوع تا حدی زمان بر است ولی در نهایت بر رویکرد مردم نسبت به بازار طلا تأثیر مثبت دارد.

محمدولی با بیان اینکه در این مدت هر مثقال طلا تا پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افزایش یافت ولی مجدد در چند روز گذشته حدوداً به پنج میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است، خاطرنشان کرد: در واقع تاکنون یک سکون ۱۰ ساله بر بازار طلا حاکم بوده که سبب از دست رفتن مشتری شده که امید است با اجرای قانون حذف مالیات این رکود از بین برود.

کد خبر: ۱۳۱٬۰۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha