۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۸
ابلاغ ضوابط بیمه تکمیلی درمان و بیمه عمر مستمری بگیران تأمین اجتماعی

ابلاغ ضوابط بیمه تکمیلی درمان و بیمه عمر مستمری بگیران تأمین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با صدور دستور اداری به واحدهای اجرایی این سازمان در سراسر کشور ضوابط استفاده مستمری‌بگیران این سازمان از بیمه تکمیلی درمان و بیمه عمر را ابلاغ کرد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان تأمین اجتماعی، براساس دستور اداری صادر شده توسط سید میرهاشم موسوی، حق بیمه تکمیلی درمان از ۱ آذر ۱۴۰۰ تا ۳۰ آبان ۱۴۰۱ با احتساب مالیات بر ارزش افزوده برای هر نفر ماهانه ۹۱ هزار تومان است.

با توجه به مصوبات هیات محترم مدیره مبنی بر مساعدت به مستمری‌بگیران بابت بیمه تکمیلی درمان طی دوره مذکور به ازاء هر نفر از مشمولان ماهانه مبلغ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان توسط واحدهای اجرایی به حساب هزینه کمک به بیمه تکمیلی درمان منظور و با هماهنگی کانون بازنشستگان شهرستان و استان‌ مربوطه به شرکت طرف قرارداد پرداخت می‌شود.

از ۱ آذر ۱۴۰۰ تا ۳۰ آبان ۱۴۰۱ مبلغ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به ازاء هر نفر بابت بیمه تکمیلی درمان از مستمری ماهانه مشمولین کسر خواهد شد.

همچنین به موجب قرارداد کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی و شرکت بیمه ایران، حق بیمه عمر با احتساب مالیات بر ارزش افزوده برای هر نفر ماهانه مبلغ ۱۴ هزار و ۵۵۰ تومان است.

مشمولان قراردادهای مذکور عبارتند از مستمری‌بگیران بازنشسته، ازکارافتاده کلی و مستمری‌بگیران بازمانده، به همراه همسر و یا همسران دائم و در صورت تمایل سایر افراد تحت تکفل واجد شرایط آنان. براساس قرارداد منعقده، مستمری بگیر اصلی می‌تواند در صورت تمایل تمامی افراد تحت تکفل خود را تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار دهد و گزینش برخی از افراد تحت تکفل (فرزندان و پدر و مادرحسب مورد) مجاز نمی‌باشد.

در صورت فوت مستمری‌بگیران بازنشسته و ازکارافتاده کلی مشمول بیمه تکمیلی درمان، تداوم پوشش بیمه‌ای مذکور برای مستمری‌بگیران بازمانده آنان امکان‌پذیر است. ضمناً می‌بایست هنگام اخذ درخواست برقراری مستمری بازماندگان (حضوری و غیرحضوری)، اطلاع‌رسانی لازم درخصوص پوشش بیمه عمر مستمری‌بگیران متوفی از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان و واحد اجرایی ذیربط صورت پذیرفته و بازماندگان جهت استفاده از مزایای بیمه مذکور به کانون‌های بازنشستگی شهرستان مربوطه راهنمایی گردند.

بر اساس مفاد قرارداد منعقده حداکثر سه ماه پس از تاریخ شروع آن، مستمری‌بگیران مشمول که تاکنون تحت پوشش بیمه‌های یادشده قرار نگرفته‌اند در صورت تمایل می‌توانند با مراجعه به کانون‌های بازنشستگی مربوطه نسبت به ارائه درخواست برقراری پوشش بیمه تکمیلی درمان و بیمه عمر اقدام نمایند.

کانون‌های بازنشستگی موظف اند ضمن اخذ رضایت‌نامه از متقاضیان جدید، فهرست اسامی آنان را به شعب اعلام نمایند. در صورت اضافه‌شدن این‌دسته از افراد کسر حق بیمه مربوط به بیمه تکمیلی درمان و بیمه عمر و همچنین احتساب مبلغ مساعدت سازمان از ابتدای قرارداد الزامی است.

بازنشستگان و مستمری‌بگیران جدیدی که مستمری آنان در طی مدت قرارداد برقرار می‌گردد، در صورت تمایل می‌توانند حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ صدور حکم برقراری مستمری با مراجعه به کانون‌های بازنشستگی مربوطه نسبت به ارائه درخواست خود مبنی بر برقراری پوشش بیمه تکمیلی درمان و بیمه عمر اقدام نمایند.

کسر حق بیمه تکمیلی درمان و بیمه عمر و احتساب مبلغ مساعدت سازمان در خصوص این دسته از مستمری‌بگیران می‌بایست از تاریخ برقراری صورت پذیرد.

پذیرش انصراف از پوشش بیمه‌های مذکور بر عهده کانون‌های بازنشستگی بوده و مانند گذشته کانون‌های یاد شده درخصوص برگشت مبالغ کسر شده و جلب رضایت مستمری‌بگیران مسئول و متعهد می‌باشند و می‌بایست فهرست مشخصات این دسته از مستمری‌بگیران را جهت توقف کسر حق بیمه‌های مربوطه به واحدهای اجرایی اعلام نمایند.

کد خبر: ۱۳۰٬۹۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha