۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۲
کارگزاری‌های تامین اجتماعی نیاز به تحول ساختاری دارند
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

کارگزاری‌های تامین اجتماعی نیاز به تحول ساختاری دارند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با ارزیابی مثبت از دستورکار ویژه وزارت تعاون برای بهبود وضعیت کارگزاری‌های تامین اجتماعی تاکید کرد که این کارگزاری‌ها نیاز به تحول ساختاری دارند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید سلمان ذاکر، در مورد اعلام خبری از سوی وزیر تعاون، کار و فاه اجتماعی در قالب توییت مبنی بر اینکه بهبود وضعیت کارگزاری‌های تامین اجتماعی که سهم قابل توجهی در ارتباط مستقیم با مردم دارند در دستور کار ویژه این وزارتخانه قرار دارد. گفت: هم‌اکنون تعداد بیشماری از افراد در خصوص بیمه قالیبافان، کارگران ساختمانی، زنبورداران و... پشت نوبت هستند و اگر امروز صف‌های عریض و طویلی را تشکیل دهند انتهای صف کارگران ساختمانی مشخص نخواهد بود. کما اینکه در استان آذربایجان غربی بیش از ۴۰ هزار نفر و تنها در ارومیه بیش از ۱۶ هزار نفر پشت نوبت هستند که نشان می‌دهد در دوران گذشته در این زمینه موفق نبوده‌ایم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: کارگزاری‌های سازمان تامین اجتماعی حتما باید حجم فعالیت‌های خود را کاهش دهند و به سهولت به درخواست‌های مراجعان رسیدگی کنند و در نقاطی قرار نگیرند که بازنشستگان تامین اجتماعی یا کارگران نتوانند به این مراکز مراجعه کنند. همچنین باید به سرعت به امور مردم رسیدگی کنند تا اگر فردی از روستا مراجعه کرده ناچار نباشد چندین بار به این مراکز مراجعه کند.

ذاکر خاطرنشان کرد: هم‌اکنون تامین اجتماعی در حوزه کارگزاری‌ها نیاز به تحول ساختاری دارد هم از جهت عمرانی به این معنا که فضاها باید تغییر کرده و شعبه‌ها توسعه پیدا کنند و از امکانات لازم نیز برخوردار باشند ضمن اینکه با سرعت بیشتری به درخواست مراجعه‌کنندگان رسیدگی کرده و این فرآیند را تا حصول نتیجه کوتاه کنند.

وی تصریح کرد: انجام تحقیقات برای جامع شدن سامانه اطلاعات تامین اجتماعی هم یک مساله است کما اینکه می‌بینیم در یک خانواده ۵ نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند اما در برخی خانواده‌ها حتی یک نفر از آنها هم تحت پوشش بیمه قرار ندارد، در این شرایط چه کسی پاسخگوی این بی‌عدالتی است؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: البته این مشکلات مربوط به این دولت نیست، اما وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به خوبی تشخیص داده است که باید از کارگزاری‌های تامین اجتماعی به طور سرزده بازدید کرده تا آسیب‌های آنها را شناسایی و برطرف کند، این به معنای واقعی مردمی کردن امور است به این صورت که مسئولان در این مراکز حضور پیدا کرده سپس برای رفع مشکلات مردم نسخه تجویز کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: امیدواریم براساس قانون اساسی بستری ایجاد شود که هیچ فردی در کشور وجود نداشته باشد که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی یا سلامت یا عمر قرار نداشته باشد و از رفاه کامل به ویژه در حوزه‌های درمانی برخوردار نباشد.

کد خبر: ۱۳۰٬۹۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha