۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲
تردد در تمامی مسیرهای بین شهری کردستان جریان دارد| آغاز بازگشایی راه ۶۰۰ روستا
بعد از بارش بی سابقه برف؛

تردد در تمامی مسیرهای بین شهری کردستان جریان دارد| آغاز بازگشایی راه ۶۰۰ روستا

سنندج- بارش شدید برف طی چند روز اخیر وضعیت تردد در مناطق شهری و روستایی کردستان را با مشکل مواجه کرده است ولی همو اکنون تردد در تمامی مسیرهای بین شهری جریان دارد.

بازار؛ گروه استان ها: بارش شدید برف بی سابقه در استان کردستان طی چند روز اخیر برای دو روز زندگی مردم در شهرهای مختلف این استان را با اختلال مواجه کرد ولی گزارش مدیران استانی نشان می دهد که بخش زیادی از این مشکلات رفع شده است.

بارش بی سابقه برف در استان کردستان باعث شد که در همان روزهای نخست هفته تردد در مسیرهای بین شهری و روستایی در کردستان قطع گردد و به همین دلیل امکان تردد با وسیله نقلیه حتی در درون شهرهای استان از جمله سنندج مرکز استان نیز مشکل باشد.

گزارش اداره کل هواشناسی استان کردستان بارش برق طی چند روز گذشته در دو دهه گذشته در استان کردستان بی سابقه بوده است و حتی گزارش های مبنی بر ثبت بارش یک متری برف در مناطق کوهستانی این استان به ثبت رسیده است.

میزان بارش برف و کاهش شدید دمای هوای باعث بروز یخبندان در سراسر استان کردستان شده و این وضعیت روند خدمت رسانی به مردم در بخش های مختلف را نیز مختل کرد.

بسیج تمامی ظرفیت های کردستان برای خدمت به مردم
استاندار کردستان که خود روزانه و با بازدیدهای متعدد وضعیت شهرهای مختلف استان را رصد می کرد، به خبرنگار بازار گفت: در واقع این بارش رحمت الهی برای همه مردم استان شیرین بود ولی علیرغم تمامی اقدامات خوب صورت گرفته از سوی نهادهای خدمت رسان، ما در یکی دو شهر با مشکلاتی مواجه شدیم.

اسماعیل زارعی کوشا بیان کرد: بارش برف در کردستان در این میزان و حجم در دو دهه اخیر بی سابقه بود ولی با بسیج تمامی ظرفیت ها و امکانات روند خدمت رسانی به مردم دوباره در حالت عادی قرار گرفت.

تردد در تمامی مسیرهای بین شهری کردستان جریان دارد| آغاز بازگشایی راه ۶۰۰ روستا

وی با بیان اینکه در این مدت چند روز بارش برف در استان و مسدود شده جاده ها ما تصادف منجر به فوت نداشتیم، افزود: خوشبختانه با اعمال محدودیت های تردد و همچنین کنترل جاده های استان ما شاهد وقوع هیچ حادثه ای نبودیم.

در حالی که گزارش های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان نشان می دهد که تردد در تمامی مسیرهای بین شهری در این استان جریان دارد که هنوز راه شمار زیادی از روستاهای کردستان بسته است.

محمد راشد مدرس گرجی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان در این خصوص به خبرنگار بازار گفت: خوشبختانه علیرغم بارش قابل توجه برف در دو نوبت در چهار روز گذشته، ولی هم اکنون تردد در تمامی راه های اصلی استان و جاده های بین شهری برقرار است.

بازگشایی راه ۶۰۰ روستای کردستان در جریان است
وی ادامه داد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان با بسیج تمامی امکانات در اختیار خود و بخش خصوصی، تمامی تلاش خود را به کار بست تا مردم با کمترین مشکل برای تردد در استان مواجه شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان بیان کرد: با توجه به وضعیت موجود در جاده های بین شهری، از صبح امروز جمعه کار بازگشایی راه های روستایی در استان کردستان آغاز شده است.

وی گفت: بر اساس گزارش همکاران من در شهرستان های مختلف استان، تا صبح امروز جمعه راه ۶۰۰ روستای استان کردستان مسدود شده بود ولی ما تلاش می کنیم که با یک اقدام جهادی و در کوتاهترین زمان ممکن راه این روستاها نیز بازگشایی شود.

مدرس گرجی عنوان کرد: از صبح امروز راه ۲۵۰ روستای استان کردستان بازگشایی شده است و پیش بینی می شود که در صورت ادامه شرایط مناسب جوی، تا صبح روز یکشنبه تمامی راه های روستایی در استان کردستان نیز بازگشایی شوند.

وی با اشاره به اینکه ما روز چهارشنبه با انسداد راه هزار و ۱۰۰ روستای استان کردستان مواجه بودیم، اظهار کرد: خوشبختانه در طول چند روز اخیر در کنار فعالیت های صورت گرفته از سوی تیم های راهداری در جاده های بین شهری، بازگشایی راه های روستایی نیز به صورت ویژه دنبال شده است.

تردد در تمامی مسیرهای بین شهری کردستان جریان دارد| آغاز بازگشایی راه ۶۰۰ روستا

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کردستان یادآور شد: بررسی های ما نشان می دهد که این میزان از بارش برف در استان کردستان و شرایط جوی ایجاد شده تقریبا بی سابقه بوده است ولی ما علیرغم این وضعیت از تمامی ظرفیت های در اختیار در راستای خدمت به مردم استفاده کردیم.

در کنار فعالیت های صورت گرفته از سوی راهداری برای بازگشایی راه های شهری و روستایی، همچنان برف روبی در درون شهرهای استان کردستان از جمله سنندج همچنان ادامه دارد.

با توجه به حجم بالای بارشش برف طی دو روز اخیر نیروهای سپاه بیت المقدس کردستان، لشکر عملیاتی ۲۸ پیاده کردستان و فرماندهی مرزبانی استان نیز برای برف روبی و تسهیل در روند خدمت رسانی به مردم به شهرداری ها کمک کرده اند.

برودت هوا و یخبندان ایجاد شده در استان کردستان باعث شد تا روز پنج شنبه تمامی ادارات و سازمان های دولتی استان تعطیل شود و بر اساس ستاد مدیریت بحران استانداری، مدارس کردستان نیز روزهای شنبه و یکشنبه یعنی دوم و سوم بهمن ماه نیز تعطیل هستند.

کد خبر: ۱۳۰٬۷۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha