۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴
۴۱۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض برای مدرنیزه کردن کشاورزی در یزد اختصاص یافت
مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان یزد:

۴۱۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض برای مدرنیزه کردن کشاورزی در یزد اختصاص یافت

یزد – مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان یزد از اختصاص اعتباری معادل ۴۱۰ میلیارد ریال به عنوان کمک بلاعوض در راستای مدرنیزه کردن آبیاری در یزد خبر داد.

سید علی اصغر مصطفوی در گفتگو با بازار اظهارداشت: استان یزد از منابع آبی بسیار محدودی بهره می برد و برای توسعه کشاورزی در این استان باید به سمت طرح های نوین کشاورزی حرکت کنیم.

وی بیان کرد: اجرای طرح های گلخانه ای، استفاده از آبیاری مدرنیزه در این زمینه بسیار با اهمیت است و به همین دلیل دولت اعتبارات مطلوبی را برای مدرنیزه کردن آبیاری با همیاری کشاورزی اختصاص داده است.

مصطفوی بیان کرد: در راستای مکانیزه کردن آبیاری برای هر هکتار زمین ۱۳۰ میلیون ریال اختصاص می یابد و در صورت اجرای سامانه کم فشار ۵۸ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت می شود.

وی گفت: اقتصاد کشاورزی در یزد با چالش جدی در زمینه تامین آب مواجه است و باید هر چه سریعتر انطباق لازم با شرایط موجود انجام شود ضمن اینکه اصلاح الگوی کشت و تولید محصولات صادرات محور و با ارزش بسیار مهم است.

وی ادامه داد: تا کنون این طرح در ۲۷ هزار هکتار زمین کشاورزی اجرا شده است و انتظار می رود با اختصاص ۴۱۰ میلیارد ریال اعتبار بلاعوض جدید طرح ها مکانیزاسیون آبیاری توسعه بیشتر یابد.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: انتظار داریم با استقبال کشاورزان این اعتبار تخصیص داده شود و شاهد تحول در کشاورزی استان باشیم.

وی میزان اجرای طرح های نوین آبیاری در سال گذشته را ۴ هزار و ۵۷۳ هکتار دانست و بیان کرد: یزد با دو دهه خشکسالی پی در پی مواجه بوده است و با توجه به میزان بالای تبخیر آب و نفوذپذیری بالای  آب در زمین در استان باید یک اقدام جهادی در این زمینه انجام شود.

وی گفت: از ۱۱۴ هزار هکتار اراضی زیرکشت، ۸۱ هزار هکتار باغی است که ۲۵۲ هزار و ۶۳۹ تن محصول و از ۳۳ هکتار اراضی زراعی هم ۲۵۲ هزار و ۶۳۹ تن محصول تولید می‌شود.

کد خبر: ۱٬۳۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha