۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱
پتروشیمی ایلام ظرفیت تولید ۴۵۸ هزار تن اتیلن در سال را دارد
مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام:

پتروشیمی ایلام ظرفیت تولید ۴۵۸ هزار تن اتیلن در سال را دارد

ایلام- مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام با اشاره به ظرفیت تولید ۴۵۸ هزار تن اتیلن طی سال در این شرکت گفت: این مجتمع آماده همکاری همه‌جانبه‌ برای راه اندازی پتروشیمی هلیلان است.

به گزارش خبرنگار بازار، حسن نجفی‌سمنانی ظهر پنجشنبه در دیدار با رئیس هیئت مدیره پتروشیمی هلیلان در محل پتروشیمی ایلام اظهار کرد: این مجتمع برای همکاری همه‌جانبه‌ با پتروشیمی هلیلان اعم از خدمات فنی مهندسی، نصب و راه‌اندازی و تامین نیروی انسانی اعلام آمادگی می‌کند.

وی با بیان اینکه پتروشیمی ایلام ظرفیت تولید۴۵۸ هزار تن اتیلن در سال را دارا است، افزود: هیئت مدیره پتروشیمی ایلام و هیئت مدیره پترول سطح و نحوه همکاری با پتروشیمی هلیلان را مشخص خواهند کرد.

نجفی‌سمنانی به آموزش نیروی انسانی ماهر و توانمند در مجتمع پتروشیمی ایلام اشاره و تاکید کرد: مهندسان و متخصصان نخبه این استان در آموزش نیروی انسانی و کمک ‌به نصب و راه‌اندازی طرح‌های پتروشیمی‌ در کشور از جمله میاندوآب نقش مؤثری داشته‌اند و این پتانسیل وجود دارد که در هلیلان نیز موفق عمل‌ کنند.

رئیس هیئت مدیره پتروشیمی هلیلان نیز در این دیدار با تمجید از نگاه مثبت مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام به ظرفیت‌های صنعت پتروشیمی در استان ادامه داد: عملیات اجرایی پتروشیمی هلیلان با ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار تن اتیلن سبک اسفندماه سال ۱۳۹۹ آغاز شده است.

اصغر عارفی با بیان اینکه اشتغالزایی این پروژه در دوره ساخت بالغ بر ۴۰۰ نفر و پس از بهره‌برداری ۲۵۰نفر به صورت مستقیم است، افزود: پتروشیمی هلیلان با سرمایه‌گذاری۱۱۵ میلیون یورو توسط بخش خصوصی تا پایان سال ۱۴۰۲ بهره‌برداری خواهد شد.

وی ادامه داد:پروژه پلی‌اتیلن سبک هلیلان تحت لیسانس« بازل »سوئیس با عنوان « LD »در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار اجرا خواهد شد.

وی افزود: بخش عظیمی از تجهیزات و قطعات این طرح خریداری و وارد استان شده‌ است

وی با بیان اینکه در صورت تفاهم با پتروشیمی ایلام از زیرساخت‌های انتقال ،خدمات فنی‌مهندسی،بازاریابی و مشاوره‌ای این شرکت بزرگ استفاده خواهیم کرد، افزود: خوراک پتروشیمی هلیلان طبق تفاهم‌نامه با پتروشیمی کاویان از طریق خط اتیلن غرب تامین خواهد شد.

کد خبر: ۱۳۰٬۵۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha