۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸
رویکرد سفر روسیه اقتصادی است| ظرفیت ۲۵ میلیارد دلاری مبادلات تجاری به روسیه
رئیس گروه دوستی ایران و روسیه:

رویکرد سفر روسیه اقتصادی است| ظرفیت ۲۵ میلیارد دلاری مبادلات تجاری به روسیه

بوشهر- رضایی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه با بیان اینکه رویکرد سفر روسیه اقتصادی است گفت: ظرفیت مبادلات تجاری ایران و روسیه ۲۵ میلیارد دلار است که باید محقق شود.

ابراهیم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به اهمیت سفر هیات ایرانی به ریاست رئیس جمهور به روسیه اظهار داشت: بدون تردید این سفر اهمیت فراوانی در مناسبات دو کشور خواهد داشت و امیدواریم به اهداف و نتایج مورد نظر برسیم.

وی افزود: رویکرد اساسی سفر مسکو در واقع رویکرد اقتصادی است و برای افزایش میزان مبادلات اقتصادی دو کشور رایزنی و تبادل نظر شده و بحمدالله تاکنون سفر موفقی بوده است.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ایران دارای تولیدات خوبی بویژه در حوزه کشاورزی است و کشور روسیه با ۱۵۰ میلیون نفر جمعیت، می‌تواند مقصد فوق‌العاده‌ای برای تولیدات ما باشد.

رضایی با بیان اینکه حجم صادرات ایران به روسیه در حال حاضر ۳ میلیارد دلار در سال است تصریح کرد: با وجود اقدامات صورت گرفته در چند سال اخیر، حجم مبادلات تجاری ایران و روسیه حدود ۳ میلیارد دلار است که باید افزایش یابد.

وی ابراز داشت: ظرفیت مبادلات تجاری ایران و روسیه بالای ۲۵ میلیارد دلار است و باید این ظرفیت تقویت شود و بدون تردید این مهم، شدنی است و در این سفر برای تحقق این موضوع تلاش می‌شود.

رضایی اضافه کرد: باید زیرساخت‌های لازم برای توسعه صادرات به روسیه فراهم شود و وزارت راه و شهرسازی و سازمان بنادر می‌توانند نقش اساسی در توسعه زیرساخت‌های حوزه صادرات داشته باشند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه افزود: خرمای تولیدی دشتستان دارای کیفیت بالایی است و با بسته‌بندی مناسب، می‌تواند کالای ارزشمندی برای صادرات به روسیه باشد و تلاش زیادی برای افزایش حجم صادرات خرما به روسیه انجام داده‌ایم که به فضل خدا محقق می‌شود.

کد خبر: ۱۳۰٬۵۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha