۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶
سیل امسال ۱۰۰ میلیارد تومان به تاسیسات راه قزوین خسارت وارد کرده است
مدیرکل راهداری استان قزوین:

سیل امسال ۱۰۰ میلیارد تومان به تاسیسات راه قزوین خسارت وارد کرده است

قزوین-مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: امسال میزان خسارت‌های ناشی از سیل در حوزه راه و ابنیه استان بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین، جواد حق لطفی اظهار داشت: بیشترین میزان خسارت های ناشی از سیل به راه های استان مربوط به مناطق رودبار الموت شرقی، غربی و آوج بوده است.

وی اضافه کرد: از میزان خسارت های وارد آمده، ۷۰ میلیارد تومان مربوط به منطقه رودبار الموت و ۳۰ میلیارد تومان نیز به حوزه شهرستان آوج تعلق داشته است.

میدیر کل راهداری استان قزوین با بیان اینکه ۶۰ درصد خسارت ها مربوط به پل ها و آب‌روها و ۴۰ درصد نیز مربوط به جاده ها بوده است، تصریح کرد: در بخش خسارت به جاده، مباحثی چون رانش، ریزش، خسارت به سطح آسفالت و حاشیه راه و در نهایت نیز دیواره های کنار جاده مطرح بوده که باعث وارد آمدن خسارت به آنها شده است.

حق لطفی اضافه کرد: تامین اعتبار برای رفع خسارت های یاد شده نیز باید از محل ماده ۱۰، ۱۲ و ۱۷ مدیریت بحران کشور صورت بگیرد که متاسفانه از سال ۹۸ به بعد هیچ اعتباری در این خصوص به استان قزوین تعلق نگرفته است.

وی اضافه کرد: این در حالی است که میزان خسارت های سیل در سال ۹۸ بالغ بر هفت میلیارد و در سال ۹۹ نیز ۲۰ میلیارد تومان با احتساب قیمت در سال های ۹۸ و ۹۹ بوده است.

کد خبر: ۱۳۰٬۴۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha