۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۰
محدودیت صادرات فلفل خسارت سنگینی به کشاورزان و صادرکنندگان وارد کرده است
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

محدودیت صادرات فلفل خسارت سنگینی به کشاورزان و صادرکنندگان وارد کرده است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: توقف صادرات فلفل به کشور روسیه خسارت سنگینی را برای صادرکنندگان و تولیدکنندگان این محصول به همراه داشت زیرا بازار داخلی نیز کشش استفاده از این محصول را نداشت.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علیرضا نظری عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص خسارات ناشی از محدودیت صادرات فلفل به کشور روسیه، گفت: با توجه به اینکه محصولات کشاورزی ایران از کیفیت خوبی برخوردار هستند بازارهای صادراتی خوبی را در کشورهای منطقه به دست آورده‌اند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه میزان تولید فلفل دلمه در کشور بیش از نیاز داخلی بوده و با هدف صادرات توسط گلخانه داران تولید شده است، ادامه‌داد: توقف صادرات فلفل به کشور روسیه خسارت سنگینی را برای صادرکنندگان و تولیدکنندگان این محصول به همراه داشت، زیرا بازار داخلی نیز کشش استفاده از این محصول را نداشت.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان امکان توقف دفعی چرخه طبیعی تولید فلفل‌ها را نداشتند، عنوان کرد: مطابق درخواست روس‌ها در خرداد ماه سال جاری، مسئولین می‌توانستند ابهامات موجود را برطرف کنند اما متاسفانه سهل انگاری‌ها هزینه خسارت سنگین به تولیدکنندگان و صادرکنندگان را به همراه داشت.

نظری افزود: خوشبختانه پیگیری‌هایی از سوی وزارت جهاد کشاورزی، وزارت امور خارجه و کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس برای رفع محدودیت صادرات فلفل به کشور روسیه انجام شده و امیدواریم بر اساس وعده‌های داده شده تا یک ماه آینده شاهد رفع این محدودیت‌ها باشیم و مشکلات به صورت اساسی برطرف شوند.

کد خبر: ۱۳۰٬۳۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha