۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
اولین ایستگاه تحقیقات شتر و گونه‌ های مرتعی کشور در خراسان جنوبی افتتاح شد
با حضور معاون ستاد اجرایی فرمان امام (ره)؛

اولین ایستگاه تحقیقات شتر و گونه‌ های مرتعی کشور در خراسان جنوبی افتتاح شد

بیرجند- با حضور معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و جمعی از مسئولان استانی اولین ایستگاه تحقیقاتی شتر و گونه های مرتعی در خراسان جنوبی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) صبح چهارشنبه در حاشیه این مراسم گفت: این ایستگاه در زمینی به مساحت ۱۷۰ هکتار ایجاد شده است و ظرفیت نگهداری و انجام تحقیقات برای ۵۰۰ نفر شتر شیری را دارد.

علی عسگری افزود: در این پروژه ۱۶۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری توسط ستاد انجام شده است، همچنین ۴۲ میلیارد ریال زیرساخت تأمین شده است.

وی اضافه کرد: خط تولید شیر، شیر خشک و فرآورده‌های لبنی شیر، خط تولید گوشت شترمرغ گوشتی، گوشت فرآوری، روغن، صابون و ... بخشی از این طرح بزرگ است.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: در حوزه اشتغال طرح های شترداری و دام تاکنون بنیاد برکت بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان در استان عملکرد داشته است.

وی ابراز امیدواری کرد: در سال آینده با کمک‌های بنیاد و سرمایه‌گذاری هلدینگ کشاورزی کشور اشتغال در این زمینه دو برابر شود.

عسگری درباره مشکل سردخانه این طرح نیز اعلام کرد: ستاد اجرایی فرمان امام ره، همچنین هلدینگ سرمایه‌گذاری کشاورزی کشور برای تأمین اعتبار و احداث یک سردخانه مطلوب در استان کمک خواهند کرد.

کد خبر: ۱۳۰٬۳۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha