توسعه فیبر نوری مستلزم حمایت وزارت ارتباطات
مدیرکل ارتباطات شرکت مخابرات مطرح کرد

توسعه فیبر نوری مستلزم حمایت وزارت ارتباطات

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران گفت: امیدواریم با ارائه برنامه مدون و دقیق از سوی نهاد حاکمیتی شاهد توسعه فیبر نوری در کشور باشیم.

به گزارش بازار، محمدرضا بیدخام مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران با اشاره به اینکه فیبرنوری یکی از پایدارترین زیرساخت‌های ارائه خدمات ارتباطی و مخابراتی به ویژه اینترنت با کیفیت و پرسرعت است، افزود: ارائه خدمات نوین بر بستر فیبر نوری، همواره روشی مطمئن و پایدار برای حوزه‌های ارتباطی به شمار می‌رود و در برخی کشورها چندین دهه است که استفاده می‌شود و ارتباط بر این بستر به عنوان یک شبکه با ظرفیت بالا و امن در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

وی گفت: با توسعه فیبر نوری در کشور، ضمن پاسخ به نیازهای مشتریان، وضع سرعت و کیفیت اینترنت ارتقا خواهد یافت و این امر با توجه و حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات محقق خواهد شد.

بیدخام یکی از موانع توسعه فیبر نوری در کشور را ثابت ماندن تعرفه‌ها از سالیان گذشته و منطقی نبودن آن متناسب با نرخ تورم دانست و اظهار کرد: درآمد شرکت مخابرات پاسخگوی هزینه‌های شبکه در بخش‌های نگهداری و توسعه نیست، از سویی رشد هزینه‌های شرکت در بخش‌های مختلف، توازن را در بخش سرمایه گذاری متناسب با نیاز شبکه از بین می‌برد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران با تشریح دلایل نبود جذابیت لازم در سرمایه گذاری کلان و برگشت سرمایه در چرخه اقتصاد افزود: نبود نقدینگی کافی جهت خرید تجهیزات جدید برای جایگزینی تجهیزات قدیمی و توسعه و جایگزینی شبکه فیبر به جای شبکه مسی موجود و همچنین پرداخت بدهی‌های تامین کنندگان تجهیزات و خدمات و پیمانکاران اجرایی، از چالش‌های مهم در توسعه فیبرنوری است.

وی گفت: امیدواریم با ارائه برنامه مدون و دقیق از سوی نهاد حاکمیتی شاهد توسعه فیبر نوری در کشور و ارائه خدمات سرویس‌های مطلوب‌تر از سوی اپراتورهای حوزه ICT برای ذینفعان در همه حوزه‌ها باشیم.

کد خبر: ۱۳۰٬۳۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha